PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 100 | z. 4 | 7--16
Tytuł artykułu

Preliminary Assessment of the Communication Mechanisms Used in the Virtual Academy of the Semi-Arid Tropics (VASAT) Project

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Wstępna ocena mechanizmów komunikacji użytych w projekcie wirtualna akademia tropikalnych obszarów półpustynnych (VASAT)
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Małe i marginalizowane gospodarstwa rolne w wielu rozwijających się krajach na półpustynnych obszarach strefy tropikalnej są zależne przede wszystkim od usług z zakresu rozpowszechnienia wiedzy rolniczej. Technologie informacyjne i komunikacyjne na rzecz rozwoju ( ICT4D ) wiążą się z zainteresowaniem rozwojem określonych mechanizmów i narzędzi wraz z oceną wyników ich zastosowania. Analiza ośmioletniego projektu doradztwa w 21 wioskach Andhra Pradesh w Indiach sugeruje, że rozwój podejścia multimedialnego, badającego zarówno organizację lokalnych rolników, jak i kontekst, przynosi dobre wyniki. Takie wyniki są związane nie tylko z kwestiami technologicznymi, ale również kwestiami gospodarczymi, społecznymi i ekologicznymi. W artykule zaprezentowano badania jakościowe, w których analizowano opinie rolników i miejscowej ludności oraz zastosowano podejście teoretyczne na bazie refleksyjne oceny programów Reflective Appraisal of Programs (RAP). Wyniki badań można uznać za satysfakcjonujące, mogące stanowić podstawę do kontynuowania tego projektu lub kolejnych projektów ICT4D badających transfer innowacji i wiedzy. (abstrakt oryginalny)
EN
Small and marginalized farmers of many developing countries in semi-arid tropics depend primarily on extension services for information. Information and Communication Technologies for Development (ICT4D) have shared actions to develop specific mechanisms and tools, to consider how they are applied, and to assess their outcomes and impact. Analysis of an eight-year extension project in 21 villages of Andhra Pradesh, India suggests that the development of a multimedia approach, which considers both the local farmers´ organization and context, brings about good results. Such outcomes are related not only to the technological frame, but also to economic, social, and ecological issues. A qualitative research study which takes into account the opinions of farmers and local people using the theoretical approach of Reflective Appraisal of Programs (RAP) is presented. Implications and lessons learned are considered for the project to be continued or for application in further ICT4D projects based upon the transfer of innovations and knowledge. (original abstract)
Rocznik
Tom
100
Numer
Strony
7--16
Opis fizyczny
Twórcy
  • National Agricultural Research Institute (INIA)
  • International Crops Research Institute for the Semi-Arid Tropics (ICRISAT)
autor
  • International Crops Research Institute for the Semi-Arid Tropics (ICRISAT)
autor
  • International Crops Research Institute for the Semi-Arid Tropics (ICRISAT)
Bibliografia
  • Albicette M.M., Brasesco R., de Hegedüs P. 1999: Evaluación de impacto de un proyecto de difusióny transferencia de tecnología, Young, Instituto Plan Agropecuario, Uruguay, p. 83.
  • Balaji V., Meera S., Sreenath D. 2007: ICT-enable knowledge sharing in support of extension: addressing the agrarian of the development world threatened by climate change, with a case study from India, SAT eJournal, ejournal.icrisat.org 4(1), p. 18.
  • Bennett C. 1982: Reflective appraisal of programs (RAP): An approach to studying clientele-perceived results of cooperative extension programs, New York, Media Services, Cornell University, p. 19.
  • Bennett C.F., Rockwell C. 2000: Targeting outcomes of program (TOP), Online, Available: http://www.citnews.unl.edu/TOP/english/, [20 Dec 2012].
  • de Hegedüs P., Vassallo M., Gravina V., Rodríguez, N. 2000: Evaluación de las actividades realizadaspor el Instituto Plan Agropecuario (1996-2000), Montevideo, Instituto Plan Agropecuario, Uruguay, p. 28.
  • de Hegedüs, P. 1995: Evaluación: Aspectos conceptuales y relación con la investigación, [in:] Educación de adultos y desarrollo 44, Bonn, Institut für Internationale Zusammenarbeit, Germany, p. 69-88.
  • Dileepkumar G., Dixit S., Balaji V. 2005: Agricultural extension with information and communication technology (ICT) mediated open distance learning (ODL) methods: A case study from rural South India, Educomm Asia, 10(4), p. 8-11.
  • Dileepkumar G., Dixit S., Balaji V. 2006: Rural Knowledge Centers as Facilitators of New Learning Opportunities for the Rural Families: a case study, Online, Available: http://www.iasri.res.in/icsi2006/theme3/balaji.pdf, [20 Dec 2012].
  • Guerra A., Zocco J. 2006: Informe de adopción e impacto. Proyecto producción artesanal de semilla de variedades mejoradas de maíz, San Javier, FAO-DANAC, p. 22.
  • Heeks R. 2008: ICT4D 2.0: The Next Phase of Applying ICT for International Development, University of Manchester, IEEE Computer, 41(6), p. 26-33.
  • Kaur P., Patwar S., Gerard Sylvester A., Balaji V. 2009: Use of semantic Wiki tool to build a repository of reusable information objects in agricultural education and extension: results from a preliminary study, Online, Available: http://vasat.icrisat.org/images/New%20Folder/Web%202%20for%20Dev.pdf, [20 Dec 2012].
  • Lavanya N., Ramnaresh Kumar V., Sreedhar G., Gerard Sylvester A., Balaji V. 2010: Fostering community preparedness to cope with drought: new initiatives and results from a study involving ODL and ICT from South Central India, Online, Available: http://wikieducator.org/images/9/99/SJ_Lavanya.pdf, [20 Dec 2012].
  • Pautas para la preparación de evaluaciones independientes de programas y proyectos de la OIT. 1997: OIT, Oficina de programación y gestión, Online, Available: http://preval.org/documentos/00452.pdf, [20 Dec 2012].
  • Patwar S., Kaur P., Gerard Sylvester A., Balaji V. 2009: Towards a novel content organization in agriculture using semantic technologies: a study with topic maps as a tool, Online, Available: http://vasat.icrisat.org/images/New%20Folder/IJSMO.pdf, [20 Dec 2012].
  • Rudgard S., Ballantyne P., Del Castello R., Edge P., Hani M., Maru A., Morras E., Nichterlein K., Porcari E., Treinen S., Balaji V., Balasubramanian K. 2011: ICTs as Enablers of Agricultural Innovation Systems, In: World Bank. ICT in agriculture: Connecting Smallholders to Knowledge, Networks, and Institutions, Report number 64605, E-sourcebook. p. 113-147.
  • Sreedhar G., Nagarajan R., Ramnaresh Kumar V., Lavanya N., Gerard Sylvester A., Balaji V. 2010: Disaster Preparedness using IT Tools: Case studies on the use of ICT and GIS derived tools for micro-level drought preparedness, [Online], Available: http://vasat.icrisat.org/images/New%20Folder/Disaster%20Preparedness%20using%20IT%20tools%20FINAL.pdf, [20 Dec 2012].
  • Sreedhar G., Ramnaresh Kumar V., Nagarajan R., Balaji V. 2009: Improving Micro-level Drought Preparedness Using GIS. Case study of Adakkal Mandal, AP, The first monthly magazine on ICT4D, climate change, special information for development (I4D), vol. VII, no. 3, p. 27-30.
  • Taylor S.J., Bogdan R. 1986: Introducción a los métodos cualitativos de investigación. La búsqueda de significados, Buenos Aires, Paidos, p. 342.
  • Taylor Powell E., Steele S. 1996: Collecting data evaluation: Direct observation. Program development and evaluation, University of Wisconsin, USA, Online, Available: http://learningstore. uwex.edu/assets/pdfs/G3658-4.pdf, [20 Dec 2012].
  • Villarraga J. 1998: Sistema de evaluación de impacto del proyecto de apoyo al desarrollo de la microempresa rural, Colombia, PADEMER, FIDA, no. 426, p. 16.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263849

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.