PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 81 Strategie zarządzania mikro, małymi i średnimi przedsiebiorstwami - mikrofirma 2012 | 201--210
Tytuł artykułu

Zarządzanie kryzysowe w mikroprzedsiębiorstwie - studium przypadku

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Crisis Management for Micro-Enterprise - Case Study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kryzys w przedsiębiorstwie utożsamiany jest z konkretnym lub potencjalnym zdarzeniem, które może wywołać poważne zagrożenie dla funkcjonowania przedsiębiorstwa i negatywnie wpływać na jego wartość5. Kryzys to proces (ciąg zdarzeń), który zagraża egzystencji przedsiębiorstwa6. Przyczyny powstawania kryzysu w każdym przedsiębiorstwie są inne i zależą głównie od specyfiki firmy i jej otoczenia. W literaturze przedmiotu spotykamy najczęściej podział źródeł kryzysu na przyczyny wewnętrzne i zewnętrzne oraz losowe i systemowe. Głównym zadaniem zarządzania kryzysowego jest podjęcie konkretnych działań, które nakierowane będą na uniknięcie kryzysu, a w przypadku jego wystąpienia na zminimalizowanie strat materialnych oraz innych negatywnych konsekwencji dla przedsiębiorstwa i jego otoczenia.(fragment tekstu)
EN
The downturn in the Polish economy meant that many enterprises experienced problems that threaten their functioning. Such problems also occurred in the analyzed micro-enterprise, which in recent years suffered from both a consequence of the economic slowdown, as well as mistakes and omissions in the basic areas of its business: management, marketing and logistics. The implementation of specific procedures for crisis management helped the company survive the most difficult period also indicates that the only chance to overcome the crisis is to monitor the warning signs and flexible implementation of certain procedures.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Poznańska
Bibliografia
  • PARP, Raport o stanie sektora MSP w Polsce w latach 2008-2009, Warszawa 2010, s. 36.
  • PARP, Procesy inwestycyjne i strategie przedsiębiorstw w czasach kryzysu, Warszawa 2010, s. 36.
  • K. Krzakiewicz, Zarządzanie antykryzysowe w organizacji, AE w Poznaniu, Poznań 2008, s.11.
  • E. Urbanowska-Sojkin, Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu, AE w Poznaniu, Poznań 2003, s. 18.
  • I.I. Mitroff, C.M. Pearson, op.cit., s. 22.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263911

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.