Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
E-Business Implememantion To Postal Activities On The Basis Of Foreign Practice
Języki publikacji
Abstrakty
Internet przyczynił się do stworzenia zasad społeczeństwa informacyjnego, czyli do tego, aby tworzenie, dystrybucja i wykorzystanie informacji były działalnością znaczącą pod względem politycznym, ekonomicznym i kulturowym. Internet ma również szczególne znaczenie w procesie rozwoju biznesu elektronicznego (e-biznesu). Według definicji prof. W. Cellary polega on na: "zastąpieniu formalnych i nieformalnych dokumentów papierowych dokumentami elektronicznymi i zorganizowaniu obrotu nimi na drodze elektronicznej oraz na zorganizowaniu interakcji międzyludzkich za pomocą mediów elektronicznych zamiast bezpośrednich spotkań". Z tym zagadnieniem związane jest również pojęcie handlu elektronicznego (e-handlu) rozumianego jako szczególny rodzaj przedsięwzięć w zakresie e-biznesu, skupiającego się wokół pojedynczych transakcji wykorzystujących sieć jako medium wymiany, obejmującego relacje pomiędzy przedsiębiorstwami (business-to-business - B2B) oraz pomiędzy przedsiębiorstwem i konsumentem (business-to-consumer - B2C).(fragment tekstu)
The paper presents e-business solutions in Swiss, New Zealand and Canadian postal operator. The article's focused on three aspects: Internet accessibility, the value of e-commerce in selected countries and the index analysis of Polish Post.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
373--384
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Instytut Łączności - Państwowy Instytut Badawczy w Warszawie
autor
- Instytut Łączności - Państwowy Instytut Badawczy w Warszawie
Bibliografia
- D. Nojszewski, Biznes elektroniczny - czyli jaki?, "E-mentor" 2004, nr 1 (3).
- J. Kutkowska, Co kryje się właściwie pod pojęciem e-biznesu, www.wwb.pl.
- J. Papińska-Kacperek, Społeczeństwo informacyjne, PWN/Mikom, Warszawa 2008, s. 217.
- Ustawa o kontroli skarbowej - przepisy dotyczące rachunków bankowych (DzU 2011, nr 41, poz. 214).
- E. Matyszewska, Internet nie chroni przed zapłatą podatku, "Dziennik Gazeta Prawna" 2009, nr 231, s. 2-3.
- www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=DlaFirmy&DF=Eprzesylka.
- www.social-commerce.pl/e-commerce-w-europie/.
- W 2009 r. w wyniku przekształcenia Poczty Polskiej w spółkę akcyjną sprawozdanie finansowe opublikowano za okres 1.01.2009-31.08.2009.
- Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2006-2010, Główny Urząd Statystyczny, Informacje i Opracowania Statystyczne, Warszawa 2010, s. 86.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263959