PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 27 | 311--316
Tytuł artykułu

Wypracowanie sposobu komunikacji marketingowej z otoczeniem jako czynnik determinujący sukces rynkowy firmy

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Creation of the Most Reliable Way of Marketing Communication as the Factor Determining a Commercial and Market Success (Neuromarketing and Prosumerism)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niezmiernie ważną kwestią dla działalności firm jest ich otoczenie, czyli rynek. Klienci występujący na rynku generują popyt na towary przez nie produkowane. Ich preferencje zmieniają się, producenci muszą za tym nadążać i mieć coraz to lepsze sposoby wpływania na ich postawy konsumenckie, muszą umieć wypracować najskuteczniejszy sposób komunikacji marketingowej między firmą i otoczeniem. Autor wyróżnia dwie grupy konsumentów: prosument i konsument działający podświadomie. Pisze o neuromarketingu - nauce zajmującej się opisywaniem i badaniem znaczenia podświadomości w decyzjach, motywacjach i postawach klientów. I prosumentyzmie: zjawisku, które określa konsumenta świadomego, mającego szeroką wiedzę o produktach związanych z ulubioną marką, wykorzystującego tę wiedzę i przekazującego ją innym za pomocą Internetu.( abstrakt oryginalny)
EN
The important part in each company's structure is the market. Because the market and the customers, they generate demand for goods that are made by companies. Firms need to communicate with customers and there are recently two main manners to do it. First is the neuromarketing: science that research human mental and emotional reactions to brand names and colors, as well as product ads and commercials, is advantageous for two reasons: first, it is faster to do than typical consumer research, and second, neuroimaging can provide more accurate customer information when compared with traditional marketing methods. Second way of marketing communication is the prosumerism: abbreviation from "the progressive consumer" describes modern consumer who searches for the highest quality product that best meets their needs through researching the product's value, performance and price through social networks and consumer product reviews.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • D. Lindrstrom, Zakupologia. Prawdy i kłamstwa o tym, dlaczego kupujemy, Znak, Kraków 2009.
  • A. Damasio, Błąd Kartezjusza, Rebis, Poznań 1999.
  • D. Żółtek, Prosument - konsument przyszłości, "Marketing w Praktyce", www.egospodarka.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171264037

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.