PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 97 Przedsiębiorczość szansą rozwoju regionu. T. 1, Polityka wsparcia i kreowania przedsiębiorczości | 499--512
Tytuł artykułu

Społeczna ocena firm rodzinnych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Public Evaluation of Family Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie opinii społecznych o firmach rodzinnych, ich znaczeniu w lokalnej gospodarce oraz o produktach przez nie wytwarzanych. Kwestie poruszane w artykule obejmują postrzeganie firm rodzinnych przez mieszkańców społeczności lokalnych, ocenę wpływu firm rodzinnych na sytuację społeczności lokalnych, w tym na lokalne rynki pracy, dostrzegane korzyści z działalności firm rodzinnych, skojarzenia z firmami rodzinnymi, znajomość i cechy firm rodzinnych oraz ich produktów. Badania sondażowe przeprowadzono w 2012 roku wśród mieszkańców miast województwa małopolskiego (z wyłączeniem Krakowa i Tarnowa). Z badań celowo wyłączono duże miasta (pow. 100 tys. mieszkańców), gdyż mimo że jest tam najwięcej firm rodzinnych2, to jednak w mniejszych miejscowościach firmy te są bardziej znane i odgrywają większą rolę w lokalnej gospodarce. Wybór województwa małopolskiego był podyktowany jednym z najwyższych wskaźników rozwoju przedsiębiorczości rodzinnej w kraju. W badaniach wzięło udział 501 osób, w tym 50,5% stanowiły kobiety, a 49,5% mężczyźni.(fragment tekstu)
EN
Evaluation of the operations of family companies in the local prospect - on the basis of opinions examined from the of Małopolska province - is generally positive. Examined favourably are judging their activity in their city, pointing at the job creation, budget takings from community charges, the economic recovery. Respondents associate family companies with better earnings, the friendly attitude to employees and the good atmosphere of the work, they are inspiring the confidence and they are responsible. Similarly, products of family companies are waking trusting amongst consumers up, they are perceived as products about minimum prices and the better quality. With sentence examined one should in the large degree promote the family entrepreneurship, because not always consumers know family companies and buying products we don't know whether the family company created them.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Firmy rodzinne w polskiej gospodarce - szanse i wyzwania, red. A. Kowalewska, PARP, Warszawa 2009.
  • http://firmyrodzinne.pl, dostęp 5.04.2012.
  • Jeżak J., Strategie firm rodzinnych, w: Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój, red. J. Jeżak, W. Popczyk, A. Winnicka-Popczyk, Difin, Warszawa 2004.
  • Mania kupowania, czyli o postawach konsumenckich Polaków, CBOS, Warszawa 2011.
  • Olechowski J., Grzegórska L., Biznes kwitnie w rodzinie. Ranking firm rodzinnych, "Newsweek" z 4.04.2011.
  • Popczyk W., Winnicka-Popczyk A., Przedsiębiorczość rodzinna w Polsce w świetle badań własnych, w: Determinanty rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce, red. Ł. Sułkowski, TNOiK, Toruń 2005.
  • Sułkowski Ł., Organizacja a rodzina. Więzi rodzinne w życiu gospodarczym, TNOiK, Toruń 2004.
  • Winnicka-Popczyk A., Popczyk W., Firma rodzinna w rozwiniętej gospodarce rynkowej, w: Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój, red. J. Jeżak, W. Popczyk, A. Winnicka-Popczyk, Difin, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171264261

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.