PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 23 | 267--284
Tytuł artykułu

Wyróżniki tożsamości miast podlaskich w opinii ich lokalnych liderów

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
City' Identity Markers of Selected Towns in Podlaskie Voivodeship in the Opinion of their Leaders
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Miasta w Polsce coraz częściej podejmują działania wizerunkowe w celu wykreowania rozpoznawalnej marki terytorialnej, by w ten sposób poprawić własną konkurencyjność i zdobyć pozycję w percepcji rozmaitych grup odbiorców lokalnych ofert. W strategicznym procesie zarządzania własnym wizerunkiem ważną rolę odgrywa zestaw cech, przewag konkurencyjnych czy też wyróżników tożsamości danej miejscowości, wokół których buduje się pożądany obraz miasta. Wybór tych cech nie jest zadaniem łatwym i w związku z tym samorządy powinny się w tej kwestii posiłkować opinią lokalnych liderów. Celem niniejszego opracowania jest ukazanie wyników badań liderów siedmiu miast w województwie podlaskim. Ich zadaniem było określenie listy najważniejszych atrybutów ich własnej miejscowości, które powinny być szczególnie eksponowane w jej działaniach promocyjnych. Metodą badawczą wykorzystaną w niniejszym opracowaniu były zogniskowane wywiady grupowe.(abstrakt oryginalny)
EN
Cities in Poland are increasingly taking action to create recognizable territorial brands in order to improve their competitiveness and gain a position in the perception of various groups of customers of local offer. In the strategic process of self-image management set of features, competitive advantages, or particular features of the identity of the village/town/city plays an important role, around which the desired image of the city is created. The selection of these features is not an easy task, and therefore local authorities should be recourse in this matter the opinion of the local leaders. The aim of this paper is to present the results of the research of leaders from seven cities from Podlaskie voivodeship, whose task was to formulate the list of the most important attributes of their own village, which should be particularly prominent in its promotional activities. The research method used in this study were focus group interviews.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • E. Glińska, Identyfikacja wyróżników tożsamości miast podlaskich - koncepcja badań, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Wybrane aspekty marketingu terytorialnego, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 663. Ekonomiczne Problemy Usług nr 75, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011, s. 35-47.
  • M. Kavaratzis, G. Ashworth, Place branding: where do we stand?, in: Towards Effective Place Brand Management. Branding European Cities and Regions, ed. G. Ashworth, M. Kavaratzis, Edward Elgar, 2010, s. 1.
  • A. Deffner, T. Metaxas, Place marketing, local identity and branding cultural images in Southern Europe: Neo Ionia, Greece and Pafos, Cyprus, in: Towards Effective Place Brand Management. Branding European Cities and Regions, Ed. G. Ashworth, M. Kavaratzis, Edward Elgar, 2010, s. 49.
  • Ph. Kotler, Ch. Asplund, I. Rein, D.H. Haider, Marketing Places Europe. How to attract investments, industries, residents and visitors to cities, communities, regions and nations in Europe, Financial Times, London, 1999, s. 160-161.
  • R. Govers, F. Go, Place Branding. Glocal, Virtual and Physical Identities, Constructed, Imagined and Experienced. Polgrave Macmillan, Basingstoke 2009, s. 49.
  • M. Barke, K. Harrop, Selling the industrial town: identity, image and illusion, in: Place Promotion: The Use of Publicity and Marketing to Sell Towns and Regions, eds J.R. Gold, S. V. Ward, John Wiley Chichester, UK, 1994, s. 93-114.
  • C. L. Twigger-Ross, D. Uzzel, Place and identity processes, "Journal of Environmental Psychology" 1996, 16 (3), s. 205-220.
  • E. Glińska, T. Popławski, Marketing local identity through cultural events and festivals with reference communities in Podlasie Province in Poland, w: Researching destination management, policy and planning: linking culture, heritage and tourism, CD-ROM Conference Proceeding, Leeds Metropolitan University, University of Latvia, Riga, September 24-25.2007.
  • M. Kavaratzis, From city marketing to city branding: Towards a theoretical framework for developing city brands, "Place Branding" 2004, Vol. 1, No.1, s. 58-73.
  • E. Glińska, U. Kobylińska, Identyfikacja wyróżników tożsamości wybranych miast województwa podlaskiego, "Optimum. Studia Ekonomiczne" 2011, nr 6 (w druku).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171264293

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.