PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 24 | 351--365
Tytuł artykułu

Resources and Competences - their Role in Shaping the Image of Franchise Networks

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
An organization, such as a franchise network is the place where individuals come together in teams, creating stable social networks. Within such a network particular individuals learn and accumulate knowledge in collaboration with others. An organization is therefore an environment that favours accumulation of knowledge. In today's global, multicultural, dynamic and competing world, leaders in an organization need to achieve better results with less resources available. They need creativity and far-sightedness to grasp new ideas and aspirations adequate to our restless and changeable environment. Effective global leadership can both cope with risks as well as take advantage of existing opportunities and therefore provides prospects to achieve permanent business success.(abstract original )
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • S. Galata, Podstawy zarządzania nowoczesną organizacją. Ekonomia, kultura, bezpieczeństwo, etyka, Difin, Warszawa 2007, p. 16.
  • L. Krzyżanowski, Podstawy nauk o zarządzaniu, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1994, p. 166.
  • G. Bełz, System zarządzania jako regulator odnowy i zrostu przedsiębiorstw, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2011, p. 50.
  • B. Iwankiewicz-Rak, U. Kałążna-Drewińska, Marketing w handlu, Wyd. Akademii Ekonomicznej,Wrocław 1999, p. 35.
  • A. Kałowski, Sprawność organizacji źródłem sukcesu polskich przedsiębiorstw, in: Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii, red. A. Kaleta, K. Moszkowicz, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2010, p. 153.
  • J.R. Schermerhorn Jr., Zarządzanie. Kluczowe koncepcje, PWE, Warszawa 2008, p. 21.
  • S.M. Kania, Kultura organizacyjna jako kontekst w procesie budowania strategii organizacji, in: Zarządzanie współczesnymi przedsiębiorstwami. Uwarunkowania strategiczne, innowacyjne i kulturowe, red. T. Falencikowski, Vol. 7, Wyższa Szkoła Bankowa, Gdańsk 2010, p. 215.
  • B.R. Kuc, M. śemigała, Menedżer nowych czasów. Najlepsze metody i narzędzia zarządzania, Helion, One Press Exclusive, Gliwice 2010, p. 85.
  • J. Szaban, Przemiany roli polskich dyrektorów w wyniku zmian ustrojowych. Od dyrektora do euromenedŜera, Wyd. Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa 2000,p. 243.
  • M. Jasiukiewicz, M. Oczachowski, J.M. Soroka, Menedżer - przywódca w organizacji gospodarczej, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2007, p. 71-72
  • L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000, p. 87-88.
  • J. Huizinga, Homo ludens - zabawa jako źródło kultury, PWN, Warszawa 1985 after: Organizacja i zarządzanie. Podstawy wiedzy menedŜerskiej, red. M. Przybyła, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2003, p. 33.
  • I.H. Buchen, Partnerski HR. Nowe normy rekrutacji, pracy i szkolenia dzisiejszej kadry pracowniczej,Wolters Kluwer business, Warszawa 2011, p. 21-22.
  • Jakość zasobów pracy. Kultura, kompetencje, konkurencyjność, red. A. Sajkiewicz, Poltext, Warszawa 2002, p. 90.
  • B. Iwankiewicz-Rak, Obszary zarządzania marketingowego w organizacjach pozarządowych w gospodarce rynkowej, in: Problematyka marketingu w procesie adaptacji do warunków gospodarki rynkowej w Polsce, red. A. Styś, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2010, p. 140-141.
  • D.D. Dubois, W.J. Rothwell, Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach, Helion One Press, Gliwice 2008, p. 82-91.
  • A. Kożuch, A. Dyhdalewicz, Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw, Wyd. Wyższej Szkoły Ekonomicznej, Białystok 2004, p. 136-137.
  • C. Carnall, Managing Change in Organizations, Prentice Hall Financial Times, Harlow 2007, p. 42.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171264315

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.