PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 24 | 451--462
Tytuł artykułu

Internetowe źródła informacji w decyzjach nabywczych konsumentów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Internet Information Sources in Consumers' Buying Choices
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Powstanie i rozwój Internetu oraz powiązanych z nim technologii komunikacyjnych i informatycznych spowodowało powstanie nowych źródeł informacji. JuŜ w latach 90. ubiegłego stulecia przedsiębiorstwa zaczęły wykorzystywać Internet do prezentowania swojej oferty produktowej i usługowej, prezentacji informacji o firmie, reklamowania produktów oraz sprzedaŜy online (komercyjne źródła informacji). Konsumenci zorganizowani w róŜnego typu społeczności sieciowe, m.in. w formie grup dyskusyjnych, forów internetowych, mają moŜliwość wzajemnego informowania się. W ten sposób powstaje wyjątkowy zbiór konsumenckich informacji (niekomercyjne źródła informacji). Autorka przedstawia wybrane internetowe źródła informacji, które zaczynały jako typowo niekomercyjne, nieformalne kanały wymiany opinii między konsumentami, a coraz częściej są wykorzystywane przez przedsiębiorstwa.(oryginalny abstrakt)
EN
Creation of the internet and development of ways of communication that came with it caused new information sources to appear. Even back in 90s, companies used internet to offer their goods and services, present information about the company itself, advertise and sell on-line (all of those are the commercial sources). Consumers, on the other hand, are organized in - among others - Usenet groups and internet forums, that allow them sharing information and creating a unique, consumer information space, becoming a non-commercial source. Author shows chosen internetinformation sources that started as non-commercial channels of information exchange, only to be increasingly used by companies.(abstract original )
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • D. Kaznowski, Nowy marketing w Internecie, Difin, Warszawa, 2007, s. 10-12.
  • Yun Kuei Huang, Wen I. Yang, Motives for and consequences of reading internet book reviews, "The Electronic Library" 2008, Vol. 26, No. 1, s. 98, www.emeraldinsight.com/0264- 0473.htm (11.03.2012).
  • J. Tang, H. Yang, Emergent user roles and perceived requirements in a social-oriented community, "Library Review" 2006, Vol. 55, No. 8, s. 508-509, www.emeraldinsight.com/0024- 2535.htm (11.03.2012).
  • S. Berger, Ch. Messerschmidt, Babbling before banking? Online communities and prepurchase information seeking, "International Journal of Bank Marketing" 2009, Vol. 27, No. 6, s. 447, www.emeraldinsight.com/0265-2323.htm (11.03.2012).
  • Ch. Cheung, M. Lee, N. Rabjohn, The impact of electronic word-of-mouth - The adoption of online opinions in online customer communities, "Internet Research" 2008, Vol. 18, No. 3, s. 231-232, www.emeraldinsight.com/1066-2243.htm (11.03.2012).
  • R. Misra, A. Mukherjee, R. Peterson, Value creation in virtual communities: the case of a healthcare web site, "International Journal of Pharmaceutical and Healthcare Marketing" 2008, Vol. 2, No. 4, s. 323-324, www.emeraldinsight.com/1750-6123.htm (13.03.2012).
  • G. Mazurek, Wirtualne społeczności konsumenckie, s. 3, http://www.gmazurek.com/ download/3.PhD_spolecznosci_AEKatowice_092003.pdf (13.03.2012)
  • K. Doktorowicz, Społeczności wirtualne - cyberprzestrzeń w poszukiwaniu utraconych więzi, http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty2/0095/059-066.pdf (13.03.2012).
  • M. Szpunar, Społeczności wirtualne - realne kontakty w wirtualnym świecie, w: Społeczeństwo informacyjne - aspekty funkcjonalne i dysfunkcjonalne, red. L. Haber, M. Niezgoda, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006, s. 164.
  • A. Shuen, Web 2.0 Przewodnik po strategiach, Helion, Gliwice 2009, s. 96.
  • M. Sokół, R. Sokół, Blog więcej niŜ internetowy pamiętnik, Helion, Gliwice 2008, s. 12-14.
  • E. Wilde, Deconstructing blogs, "Online Information Review" 2008, Vol. 32, No. 3, s. 405, www.emeraldinsight.com/1468-4527.htm, 21.02.2011 (15.03.2012).
  • J. Wright, Blogowanie w biznesie, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007, s. 36-37
  • D. Tapscott, A. Williams, Wikinomics - How mass collaboration changes everything, Atlantic Books, London 2008, s. 263.
  • L. Thompson, Walmarting Across America: Blogging in the Discount Aisles of Good vs. Evil, 2006, http://www.blogher.com/node/11579 (15.03.2012).
  • Sz. Szymczyk, Astroturfing - malowana trawa, 2007, http://media2.pl/internet/29673- astroturfing-%E2%80%93-malowana-trawa.html (15.03.2012).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171264513

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.