PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | 7 Procesy integracyjne i dezintegracyjne we współczesnej gospodarce. Cz. 1 | 237--251
Tytuł artykułu

Międzynarodowa współpraca organizacji przeprowadzających niezależne porównawcze testy produktów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
International Cooperation between Organizations Conducting Independent Comparative Product Tests
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zanalizowano współpracę pomiędzy organizacjami prowadzącymi niezależne testy porównawcze produktów. Przedstawiono korzyści i ograniczenia tej współpracy. W rezultacie sformułowano szereg zaleceń dotyczących dalszej integracji tych organizacji w czasach globalizacji i upowszechnienie Internetu i mobilność konsumentów.
EN
The paper aims at analysing the fields and the rules of international cooperation between organizations conducting independent comparative product tests. It identifies the benefits and limitations of this cooperation. As a result, it formulates a set of recommendations regarding further integration of these organizations in the days of globalization and dissemination of the Internet. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Adriaenssens G., International Consumer Research & Testing, Belgrad 09.03.2009, prezentacja dostępna na stronie: http://ec.europa.eu/enlargement/taiex/dyn/create_speech.jsp?num=9005 (data dostępu: 27.03.2011 r.).
  • Brennecke H., Der vergleichender Warentest. Eine Untersuchung seiner Möglichkeiten und Grenzen im Hinblick auf Marktübersicht des Verbrauchers, Dissertation zur Erlangung des wirtschaftswissenschaftlichen Doktorgrades des Rechts- und Staatswissenschaftlichen Fakultät der George-August Universität zu Göttingen, Göttingen 1964.
  • http://www.international-testing.org/About%20ICRT/about.htm (data dostępu: 22.03.2011 r.).
  • http://www.international-testing.org/About%20ICRT/members.htm (data dostępu: 22.03.2011 r.).
  • Jahresbericht2009, Stiftung Warentest, Berlin 2010.
  • Leitfaden für die Sachverständigen der Industrie bei der Stiftung Warentest, Anhang I DIN- Norm 66 052 "Warentest Begriff", Bundesverband der Deutschen Industrie e.V., September 2003.
  • Lösenbeck H. D., Stiftung Warentest. Ein Rückblick 1964-2002, Stiftung Warentest, Berlin 2002.
  • Mayer R., The consumer movement. Guardians of the marketplace, Twayne Publishers, Boston 1989.
  • Plan d'organisation des Euro-Tests, BEUC Assemblee Generale, Rome 24-25.05.1965.
  • Preliminary programme of the European Economic Community for a consumer protection and information policy, OJ C 92 z 25.04.1975.
  • Questions and Answers on the promotion of independent consumer product testing, MEM0/09/371, Bruksela 03.09.2009, dokument dostępny na stronie: http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do? reference=MEM0/09/371&format=HTML&ag ed=0&language=EN&guiLanguage=en (data dostępu: 27.03.2011 r.).
  • Ruzevicius J., The influence of product quality comparative testing results on the market, "Ekonomika" 2005, nr 72.
  • Silberer G., Warentest, Informationsmarketing, Verbraucherverhalten. Die Verbreitung von Gutertestinformationen und deren Verwendung im Konsumentenbereich, Nicolaische Verlagsbuchhandlung, Berlin 1979.
  • Szarek A., Polski konsument poinformowany?, "Prawo Europejskie w Praktyce" 2010, nr 5.
  • Thorelli H., Thorelli S., Consumer Information Handbook: Europe and North America, Prea- ger Publishers, New York 1975.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171264769

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.