PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 2 | 29--42
Tytuł artykułu

Struktura i procesy na rynku informacji ekonomicznej. Analiza socjologiczna w zarysie

Warianty tytułu
Structure and Processes in the Market of Economic Information. An Outline of Sociological Analysis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza wpływu wywieranego za pośrednictwem informacji ekonomicznej na konsumentów, inwestorów, organizacje produkcyjne. Przyjęto, że struktura rynku informacji składa się z ich wewnętrznych i zewnętrznych źródeł. Wyodrębniono trzy typy relacji między nimi: równowagę, inflację i deflację. W artykule analizie został poddany proces przekazu informacji na rynku konsumpcji, inwestycji i innowacji. W Polsce można znaleźć wiele przykładów inflacji w wywieraniu wpływu na konsumentów i inwestorów. Wyniki badań przeprowadzonych w latach 2008-2010 ukazują deflację polityki innowacyjnej prowadzonej wobec firm.(abstrakt oryginalny)
EN
The task of the presented paper is an analysis of informational influence exerted on consumers, investors, production organizations. Internal and external sources of information are indicated. Three types of relations between them such as equilibrium, inflation and deflation are distinguished. In the paper the processes of passing on information in the consumption,investment and innovation markets are discussed. In Poland many examples of inflation of influence exerted on consumers and investors may be found. Results of research carried out in the years 2008-2010 show deflation of innovational policy in Polish economy.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
29--42
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Bibliografia
  • Mytlewski A., Monitoring ekonomiczny przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2007.
  • Zafirovski M., Parsonian Economic Sociology. Bridges to Contemporary Economics, "American Journal of Economics and Sociology" 2006, No. 1.
  • Turner J.H., Struktura teorii socjologicznej. Wydanie nowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  • Sztompka P., Socjologia zmian społecznych, Wydawnictwo Znak, Kraków 2005.
  • Parsons T., On the Concept of Influence, [w:] Politics and Social Structure, The Free Press, New York, London 1969.
  • Parsons T., Smelser N., Economy and Society. A Study in the Integration of Economic and Social Theory, Routledge and Kegan Paul Ltd., London 1957.
  • Swedberg R., The Structure of Confidence and the Collapse of Lehman Brothers, "CSES Working Paper Series" 2009, No. 50.
  • Keynes J.M., Ogólna teoria zatrudnienia, procentu i pieniądza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  • Merton R., Teoria socjologiczna i struktura społeczna, PWN, Warszawa 1982.
  • Dzida L., Jaśków M., Rozkrut D., Wegner M., Zielińska M., Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2008-2010, GUS, Warszawa 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171264809

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.