PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 4/4 | 33--42
Tytuł artykułu

Zmiany w społecznym postrzeganiu strefy euro w wyniku kryzysu gospodarczego

Warianty tytułu
Changes in Public Attitude Towards the Euro Area as a Result of the Economic Crisis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wizerunek strefy euro w wyniku kryzysu uległ znaczącej zmianie. Kryzys przełożył się na spadek zaufania do strefy euro jako całości. Z pewnością najistotniejsze dla wizerunku strefy euro są komunikaty o podjętych i podejmowanych ciągle decyzjach politycznych mających przywrócić jej stabilność. W publicznych debatach podważana jest wiarygodność projektów politycznych wprowadzenia wspólnej waluty. Trudna sytuacja niektórych państw uświadomiła opinii publicznej, iż samo przystąpienie do strefy euro nie gwarantuje stabilności gospodarczej i finansowej państwa. Problem ten znajduje również odzwierciedlenie w badaniach polskiej opinii publicznej. Liczba zwolenników wprowadzenie w Polsce wspólnej waluty systematycznie maleje. Wprowadzenie euro w Polsce będzie realizacją ogromnego projektu politycznego, który powinien być wsparty profesjonalnymi działaniami komunikacyjnymi, szczególnie istotnymi z uwagi na perspektywę realizacji postulatu przeprowadzenia referendum. (abstrakt oryginalny)
EN
The financial crisis has seriously affected the image of the Eurozone. It has weakened the trust in the Eurozone as a whole. The difficult situation of some countries has shown to the public opinion that the accession to the Eurozone itself does not guarantee the economic and financial stability of a country. This issue is also reflected in public opinion polls in Poland. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
33--42
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • CBOS: Wprowadzenie euro w Polsce, poparcie, skutki, poinformowanie, Warszawa, czerwiec 2010
  • CBOS: Wprowadzenie euro w Polsce. Akceptacja skutki, uwarunkowania, Warszawa, kwiecień 2011
  • Dobek - Ostrowska B.: Podstawy komunikowania społecznego. Astrum, Wrocław 2004
  • www.forbes.pl
  • www.mf.gov.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171265099

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.