PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 83 Popyt turystyczny: uwarunkowania | 463--477
Tytuł artykułu

Sposoby pobudzania gospodarki turystycznej na przykładzie miasta Blackpool

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Ways to Stimulate the Tourist Economy on the Example of the City of Blackpool
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule ukazano sposoby pobudzania gospodarki turystycznej na przykładzie działań władz brytyjskiego miasta Blackpool. Przedstawiono m.in. charakterystykę oraz strukturę produktu turystycznego analizowanego miasta.Scharakteryzowano jego potencjał turystyczny na tle ewolucji funkcji turystycznej od XVIII w. do czasów teraźniejszych. Do analizy struktury produktu turystycznego miasta przyjęto podział zaproponowany przez V.T.C. Middletona(1996). W artykule przyjęto następującą tezę badawczą: dynamiczny rozwój turystyki w warunkach globalizacji determinuje ciągłe działania zarządzających destynacjami turystycznymi w zakresie zwiększania konkurencyjności i atrakcyjności swojej oferty turystycznej.(fragment tekstu)
EN
This article presents ways to stimulate demand for tourist products on the example of the British city of Blackpool. Furthermore, the tourist potential is characterized of the city in question against the background of the evolution of the tourist function starting from the 18th century till this day. The division as proposed by V.T.C. Middleton (1996) was accepted for the purpose of an analysis of the tourist product structure. The following research thesis was accepted in the article: a dynamic development of tourism in the conditions of globalization determines continuous actions on the part of those who manage tourist destinations aimed at an increase of the competitiveness of their tourist offer.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • V.T.C. Middleton, Marketing w turystyce, PAPT, Warszawa 1996, s. 89.
  • W. Hutton, Description of Blackpool in Lancashire frequented for sea-bathing, 1788, republished 1944, w: Blackpool History, Blackpool Brough Council Tourism Division, s. 3.
  • A. Szwichtenberg, J. Borzyszkowski, Audyt turystyczny miasta Kołobrzeg, PK, Koszalin 2007, s. 7.
  • J. Trębecki, Brandy w turystyce, "Rynek Turystyczny" 2005, nr 1, s. 27.
  • C.E. Collett, J. Porter, A strategy for Blackpool`s Visitor Economy 2006-2010, Tourism Division, Blackpool Council, s. 15.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171265319

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.