PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 1 | 74--92
Tytuł artykułu

Kształtowanie relacji rynkowych jako podstawowy proces marketingu usług profesjonalnych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawowym celem stawianym w tej pracy jest przedstawienie znaczenia relacji rynkowych firmy świadczącej usługi profesjonalne, próba odkrycia zależności, jakie istnieją pomiędzy podmiotami rynku tych usług oraz wypracowanie metod marketingowego oddziaływania na wybrane organizacje - ogniwa łańcucha wartości. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
74--92
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Payne A., The Essence of Services Marketing, Prentice Hall, London 1993.
  • Gordon I.H., Relationship Marketing. New Strategies, Techniques and Technologies to Win the Customers You Want to Keep them Forever, John Wiley & Sons, 1998.
  • Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1997.
  • Gronroos Ch., Services Management and Marketing. Managing the Moments of Truth in Service Competition, Lexington Books, Toronto 1990.
  • Rogoziński K., Zastosowanie aksjologii w przezwyciężaniu subiektywizmu ocen jakościowych w marketingu usług profesjonalnych, w: Materiały z konferencji "Marketing usług profesjonalnych", Poznań 22.-23.05.2000, red. K. Rogoziński, Poznań 2000.
  • Hakansson H., Wootz B., A Framework of Industrial Buying and Selling, "Industrial Marketing Management" vol. 8, 1979.
  • Cunningham M.T., The British Approach to Europe, za: Strategies for International Industrial Marketing, eds P.W. Turnbull, J.P. Valla, Croom Helm, London 1986.
  • Turnbull P., Ford D., Interaction, Relationships and Networks in Business Markets: An Evolving Perspective, "Journal of Business & Industrial Marketing" vol. 11, 1996, no. 3/4.
  • Rogoziński K., Marketingowa interpretacja usług profesjonalnych, czyli od łańcucha do konstelacji wartości, w: Materiały z konferencji "Marketing usług profesjonalnych", Poznań 22.-23.05.2000, red. K. Rogoziński, Poznań 2000.
  • Anderson J.C., Hakansson H., Dyadic Business Relationships within a Business Network Context, "Journal of Marketing" vol. 58, October 1994, no. 4.
  • Hagg I., Johanson J., Foretag i natverk, SNS, Stockholm, za: P. Turnbull, D. Ford, Interaction, Relationships and Networks in Business Markets: An Evolving Perspective, "Journal of Business & Industrial Marketing" vol. 11, 1996, no. 3/4.
  • Turnbull P.W., Wilson D., Developing and Protecting Profitable Customer Relationships, "Industrial Marketing Management" vol. 18, 1989, no. 1, za: P. Turnbull, D. Ford, Interaction, Relationships and Networks in Business Markets: An Evolving Perspective, "Journal of Business & Industrial Marketing" vol. 11, 1996, no. 3/4.
  • Ford I.D., The Development of Buyer-Seller Relationships in Industrial Markets, "European Journal of Marketing" vol. 14, 1980, no. 5/6, za: P. Turnbull, D. Ford, Interaction, Relationships and Networks in Business Markets: An Evolving Perspective, "Journal of Business & Industrial Marketing" vol. 11, 1996, no. 3/4.
  • Turnbull P.W., A Review of Portfolio Planning Models for Industrial Marketing and Purchasing Management, "European Journal of Marketing" vol. 24, 1990, no. 3, za P. Turnbull, D. Ford, Interaction, Relationships and Networks in Business Markets: An Evolving Perspective, "Journal of Business & Industrial Marketing" vol. 11, 1996, no. 3/4.
  • Borys B., Jemison D.B., Hybrid Arrangements as Strategic Alliances: Theoretical Issues in Organizational Combinations, "Academy of Management Review" vol. 14, April 1989.
  • Wilson D.T., An Integrated Model of Buyer-Seller Relationships, "Journal of the Academy of Marketing Science" vol. 4, 1995.
  • Dwyer F.R., Schurr P.H., Oh S., Developing Buyer-Seller Relationships, "Journal of Marketing" vol. 51, April 1987.
  • Anderson J.C., Relationships in Business Markets: Exchange Episodes, Value Creation, and their Empirical Assesment, "Journal of the Academy of Marketing Science" vol. 23, 1995, no. 4.
  • Vandermerwe S., From Tin Soldiers to Russian Dolls, Butterworth-Heinemann Ltd., Oxford 1993.
  • Ring P.S., Van de Ven A.H., Developmental Processes of Cooperative Interorganizational Relationships, "Academy of Management Review" vol. 19, 1994, no. 1.
  • Rogoziński K., Nowy marketing usług, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 1998.
  • Gronroos Ch., Service Management and Marketing, Lexington Books, Singapore 1990.
  • Zeithaml V.A., Bitner M.J., Service Marketing, The McGraw-Hill Com. Inc., 1996.
  • Price L.L., Arnould E.J., Commercial Friendships: Service Provider-Client Relationships in Context, "Journal of Marketing" vol. 63, October 1999.
  • Christopher M., Payne A., Ballantyne D., Relationship Marketing, Butterworth-Heinemann Ltd., Oxford 1991.
  • White S.S., Schneider B., Climbing the Commitment Ladder. The Role of Expectations Disconfirmation on Customers' Behavioral Intentions, "Journal of Service Research" vol. 2, February 2000, no. 2.
  • Cannon J.P., Perreault, Jr. W.D., Buyer-Seller Relationships in Business: Markets, "Journal of Marketing Research" vol. 36, November 1999.
  • Wathne K.H., Biong J., Heide J.B., Choic of Supplier in Embedded Markets: Relationship and Marketing Program Effects, "Journal of Marketing" vol. 65, April 2001.
  • Snow Ch.C., Miles R.E., Coleman, Jr. H.J., Managing 21st Contury Network Organizations, "Organizational Dynamics" 20 (Winter), za: J.C. Anderson, H. Hakansson, Dyadic Business Relationships within a Business Network Context, "Journal of Marketing" vol. 58, October 1994, no. 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171265889

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.