PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 1 | 123--141
Tytuł artykułu

The process of social reporting - an original model

Autorzy
Warianty tytułu
Proces raportowania społecznego - model autorski
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Przygotowanie dobrego raportu społecznego jest złożonym i trudnym procesem. Pochłania dużo czasu i wymaga poniesienia nakładów finansowych. Mimo to jest przedsięwzięciem bardzo opłacalnym, ponieważ raport ten jest podstawowym narzędziem komunikowania otoczeniu przez przedsiębiorstwo jego społecznej odpowiedzialności. Chcąc maksymalizować korzyści wynikające z raportowania społecznego, proces ten powinien być w pełni przemyślany i zintegrowany ze strategią przedsiębiorstwa. Proces raportowania społecznego powinien być procesem dobrze ustrukturyzowanym, co zagwarantuje, że będzie on przebiegał sprawnie i zakończy się pożądanym rezultatem. W artykule przedstawiono autorski model procesu raportowania społecznego, który zapewnia skuteczną komunikację przedsiębiorstwa z otoczeniem dotyczącą społecznej odpowiedzialności biznesu. Realizacja wszystkich zadań zgodnie z poszczególnymi etapami procesu raportowania społecznego wymienionymi w modelu autorskim zagwarantuje, że raport ten będzie przydatny dla jego interesariuszy.
EN
For a business to prepare social report well is a complex and difficult process. It takes a lot of time and requires considerable financial outlays. Nonetheless is rewarding because it is the basic tool to communicate with an environment and present its social responsibility. To fully maximize benefits from social reporting this process has to have well-though-out strategy and to be integrated with business strategy. If social report process is well structuralized, it guarantees that the process will run smoothly and bring desired results. This article presents original model of social reporting ensuring effective communication of the enterprise with environment regarding corporate social responsibility. Accomplishment of all tasks according to each stage of social reporting process presented in original model guarantee that the social report will be useful for their stakeholders.
Rocznik
Numer
Strony
123--141
Opis fizyczny
Twórcy
  • Warsaw School of Economics, Poland
Bibliografia
  • AA1000 Stakeholder Engagement Standard Revision Process, AccountAbility, www. accounatabilityaa1000wki. net.
  • Anam L., Zaangażowanie interesariuszy fundamentalną praktyką CSR, Standardy AA 1000. Narzędzie społecznej odpowiedzialności organizacji, www.odpowiedzialnybiznes.pl Count Me In - The readers' take on sustainability reporting, SustainAbility, KPMG, 2008.
  • Dando N., Swift T., Transparency and assurance: Minding the credibility gap, "Journal of Business Ethics" 2003, No. 44.
  • Greszata M., Raportowanie społeczne: niedoceniony element, Harvard Business Review Polska, dodatek "Odpowiedzialny Biznes", Warsaw 2009.
  • Hoyte P., Beyond GAAP: Corporate Sustainability Reporting (CSR) and the Triple Bottom Line, www.climatechangeinstitute.com
  • Overview of Business and Corporate Accountability, Business for Social Responsibility, www.bsr.org
  • Roszkowska P., Rewolucja w raportowaniu biznesowym. Interesariusze, konkurencyjność, społeczna odpowiedzialność, Difin, Warsaw 2011.
  • Standard AA 1000. Weryfikacja 2008, AccountAbility 2008 (English edition: AA1000 AssuranceStandard 2008).
  • Sustainability Guidelines. The Global Reporting Initiative, Amsterdam 2006, www.globalreporting. org
  • Sustainable development reporting - Striking the balance, World Business Council for Sustainable Development.
  • Sustainability: A guide to Triple Bottom Line Reporting, Group of 100 Inc., 2004.
  • Wallage P., Assurance on sustainability reporting: An auditor 's view, "Auditing: A Journal of Practice & Theory" 2000, Vol. 19, Supplement.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171265933

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.