PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 4 | 61--64
Tytuł artykułu

Tożsamość organizacji a wdrażanie zaawansowanych narzędzi informatycznych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Tożsamość organizacji odgrywa istotną rolę w sukcesie lub porażce wdrożenia zaawansowanych narzędzi informatycznych. Niniejszy artykuł, odnosząc się do teorii i praktyki stosowanej we wdrożeniach informatycznych, polemizuje z podejściem do zarządzania projektami IT opartym wyłącznie na mierzalnych zmiennych, takich jak np. koszt, funkcjonalność i czas. Zmienne mierzalne są niezbędne do udanego wdrożenia, ale nie gwarantują obrania właściwej drogi zarządzania projektem. Artykuł odnosi się do teorii, ale przede wszystkim prezentuje praktyczne przykłady zaczerpnięte z wdrożeń systemów informatycznych, w których kultura i tożsamość organizacji miały znaczący wpływ na rezultaty projektu. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
61--64
Opis fizyczny
Bibliografia
  • 3.0, International Project Management Association, Nijkerk 2006, s. 6.
  • Board Briefing on IT Governance, wyd. 2, IT Governance Institute, Rolling Meadows 2003, s. 8, 14, 30.
  • CaupinG., Knoepfel H., Koch G., Pannenbäcker K., Pérez-Polo F., Seabury C., ICB - IPMA Competence Baseline, Version
  • Convay S. , Steward F., Managing and Shaping Innovation, Oxford University Press, Oksford 2009.
  • DeMarco T. , Was man nicht messen kann, kann man nicht kontrolieren, Mitp-Verlag, Bonn 2008.
  • Koźmiński , D. Jemielniak , The New Principles of Management, Peter Lang International Academic Publishers, Frankfurt-Nowy Jork-Oxford 2013.
  • Lehner F., Scholz M., Wildner S., Wissensmanagement. Grundlagen, Methoden und technische Unterstützung, Carl Hanser Verlag München, Wiedeń 2009, s. 3.
  • Rawi A, Yoshiko , J. Alastair H., Terry M., Treating identity as a variable: Measuring the content, intensivity and condensation of identity, ASPA, San Francisco 2001.
  • Schein E., Culture: The missing concept in organization studies, "Administrative Science Quarterly" 1996, t. 41, s. 239.
  • Schein E., Organizational Culture and Leadership, San Francisco 1985.
  • www.standishgroup.com.
  • Zerfaß A., Möslein K.M., Kommunikation als Erfolgsfaktor im Innovationsmanagement. Strategien im Zeitalter der OpenInnovation, Galber/GWV Fachverlage GmbH, Wiesbaden 2009 [tłum. własne - M.D.].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171266049

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.