PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 1 | 14--19
Tytuł artykułu

Metody pracy ze studentami w kontekście efektów określonych w Krajowych Ramach Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiek XXI to czas wielu zmian w strategicznych obszarach życia. Jednym z nich, podniesionym do rangi priorytetu, jest edukacja - zwłaszcza realizowana na poziomie wyższym. Wobec niej formułowane są liczne oczekiwania, generowane przez postęp cywilizacyjny. W nurcie reformy edukacji akademickiej konieczne są zmiany w zakresie metod kształcenia. Powstaje tylko problem: jakie metody pracy ze studentami stosować, aby sprostać wymogom naszych czasów? Niniejsze opracowanie prezentuje przykładowe metody edukacji akademickiej, które aktywizują studentów, a w szczególności pozwalają osiągać efekty określone w Krajowych Ramach Kwalifikacji. Podejmując próbę prezentacji metod kształcenia akademickiego, należy - jak się wydaje - zwrócić uwagę na zmiany, jakie dokonują się w szkolnictwie wyższym oraz na specyfikę uczenia się studiującej młodzieży, co stanowi kontekst rozważań o sposobach pracy ze studentami.(abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
14--19
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • BarnesD., Nauczyciel i uczniowie. Od porozumiewania się do kształcenia, WSiP, Warszawa 1988.
  • Bruner J., Kultura edukacji, Universitas, Kraków 2006.
  • Chmielecka E., Taras M., Proces Boloński - co nowego po Leuven?, "e-mentor" 2009, nr 3, s. 27-28.
  • Czerepaniak-Walczak M., Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela, Wydawnictwo EDYTOR, Toruń 1997, s. 17.
  • Czerka E., Rozwój potencjału dorosłych z perspektywy heutagogicznej, "Rocznik Andragogiczny" 2009, s. 161.
  • Denek K., Ku uniwersytetowi przyszłości, "Nowa Szkoła" 2010, nr 9 (687), s. 5.
  • Dewey J., Szkoła i dziecko, Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa 2006.
  • Erikson E., Dzieciństwo i społeczeństwo, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2000.
  • Europejskie i Krajowe Ramy Kwalifikacji - podstawowe informacje - opracowanie S. Sławiński, na podstawie materiałów stworzonych przez Zespół Ekspertów ds. KRK, http://dsw.edu.pl/fileadmin/user_upload/Erasmus/koordynator/inne/broszura_net.pdf,[29.11.2011].
  • Grabau A., Kto uczy naszych studentów, "Wprost" 2010, nr 19.
  • Illeris K., Trzy wymiary uczenia się, poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy współczesnej teorii uczenia się, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2006.
  • Kraśniewski A., Proces Boloński, to już 10 lat, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2009.
  • Kruszewski K. (red.), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, PWN, Warszawa 1991.
  • Kupisiewicz C., Podstawy dydaktyki, Oficyna Wydawnicza GRAF PUNKT, Warszawa 2005.
  • Maslow A., Motywacja i osobowość, PWN, Warszawa 2006.
  • Melosik Z., Uniwersytet i społeczeństwo, Impuls, Kraków 2009.
  • Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa 2003.
  • Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa 1995, s. 265.
  • Petty G., Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców, GWP, Sopot 2010, s. 298.
  • Piaget J., Równoważenie struktur poznawczych, PWN, Warszawa 1981.
  • Siemieniecki B., Manipulacja informacją w mediach a edukacja, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006.
  • Szerląg A., Oczekiwania wobec absolwenta szkoły wyższej jako podmiotu edukacji, [w:] tejże, Kompetencje absolwentów szkół wyższych na miarę naszych czasów. Wybrane ujęcia, Oficyna Wydawnicza ATUT, Wrocław 2009, s. 36.
  • Szymański M., Wysokie aspiracje, "Nowa Szkoła" 2009, nr 6.
  • Szymański M.J., Kształcenie pedagogiczne w szkołach wyższych w warunkach (nie)zmiany, "Nowa Szkoła" 2010, nr 9 (687).
  • Szymik E., Drama jako sposób przełamywania schematów edukacyjnych, "Innowacje w Edukacji Akademickiej" 2009, nr 1, s. 138.
  • Śliwerski B., Ped@gog w blogosferze, Impuls, Kraków 2009.
  • Thieme J.K., Szkolnictwo wyższe. Wyzwania XXI wieku, Warszawa 2009.
  • Wygotski S., Myślenie i mowa, PWN, Warszawa 1989.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171266287

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.