PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 1 Przedsiębiorczość a współczesne wyzwania cywilizacyjne | 45--60
Tytuł artykułu

Funkcjonowanie systemu oświaty w okresie cywilizacji informacyjnej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opiniach licznych specjalistów spotkać można ocenę, iż Polska na przełomie XX i XXI wieku znalazła się w sytuacji, w jakiej zachodnie społeczeństwa były 100 lat wcześniej. Jesteśmy zatem świadkami zmian społecznych wynikających z odchodzenia od modelu społeczeństwa przemysłowego i zbliżania się ku zupełnie nowej cywilizacji naukowo-informacyjnej. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Auleytner J., Wymagania nowego uczenia się człowieka a kształcenie nauczycieli, [w:] J. Gnitecki, J. Rutkowiak (red.): Pedagogika i edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności. Warszawa-Poznań 1999.
  • Bogaj A., Kulturowe i cywilizacyjne determinanty reformy kształcenia ogólnego, [w:] J. Gnitecki, J. Rutkowiak (red.): Pedagogika i edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności. Warszawa 1999.
  • Bogaj A., System edukacji w Polsce na tle porównawczym (próba analizy), [w:] Realia i perspektywy reform oświatowych. Warszawa 1997 (b).
  • Drogosz-Zabłocka E., Poszukiwanie relacji między przygotowaniem ogólnym a zawodowym, [w:] S.M. Kwiatkowski (red.): Nowe uwarunkowania edukacji szkolnej. Warszawa 1998.
  • Dziewulak D., Systemy szkolne Unii Europejskiej. Warszawa 1997.
  • Faure E. i in., Uczyć się aby być. Tłum. Z. Zakrzewska, A. Mońka-Stanikowa (red.). Warszawa 1975.
  • Głowacki M., Zainteresowania i potrzeby w nauczaniu i uczeniu się fizyki, [w:] W. Błasiak (red.): Jak zwiększyć zainteresowania uczniów fizyką. Dylematy nauczania fizyki. Tom I. Kraków 1994.
  • Jadczak M., Alfabetyzm funkcjonalny Polaków, [w:] "Nowe w Szkole", nr 5/98-99.
  • Kupisiewicz Cz., Kanon wykształcenia ogólnego. Próba porównawczego zastosowania kierunków i dylematów przebudowy, [w:] A. Bogaj (red.): Kanon kształcenia ogólnego. Warszawa 1995 (a).
  • Kupisiewicz Cz., Kierunki przebudowy szkolnictwa w krajach uprzemysłowionych. "Kwartalnik Pedagogiczny" 1988, nr 3/4.
  • Kupisiewicz Cz., Paradygmaty i wizje reform oświatowych. Warszawa 1985.
  • Kwieciński Z., Edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności, [w:] J. Gnitecki, J. Rutkowiak (red.): Pedagogika i edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności. III Ogólnopolski Zjazd Pedagogiczny, Warszawa-Poznań 1999.
  • Mitter W., Formalna edukacja podstawowa w krajach uprzemysłowionych. Analiza porównawcza w perspektywie XXI wieku. Referat wygłoszony na konferencji Education for all. Warszawa 1993.
  • Pachociński R., Oświata XXI wieku "Kierunki Przeobrażeń" Warszawa 1999.
  • Paszyński W., Sens i bezsens szkoły państwowej. "Nowa Szkoła" nr 4/1995.
  • Rabczuk W., Strategiczne cele edukacji w świetle raportu J. Delorsa i Białej Księgi Unii Europejskiej, [w:] A. Bogaj (red.): Realia i perspektywy reform oświatowych. Warszawa 1997.
  • Suchodolski B., Nowoczesna treść i organizacja wykształcenia ogólnego. "Nowa Szkoła" nr 4/1958.
  • Wołoszyn S., Nauki o wychowaniu w Polsce w XX wieku. Próba zarysu encyklopedycznego. Warszawa 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171266297

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.