Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Stakeholder Groups analysis in Company Value Management
Języki publikacji
Abstrakty
Prowadzenie przez przedsiębiorstwo działalności gospodarczej wiąże się z różnorodną siecią powiązań z innymi podmiotami funkcjonującymi w społeczeństwie. Powiązania te mogą wpływać zarówno pozytywnie, jak i negatywnie na działalność przedsiębiorstwa. Poszczególni ludzie, grupy społeczne, instytucje i organizacje, które mają powiązania z przedsiębiorstwem oraz są zainteresowane jego działalnością (wywierają lub są w stanie wywrzeć wpływ), ukierunkowaną na wyniki ekonomiczne, to interesariusze (stakeholdres). W literaturze polskiej, mówiąc o stakeholders, używa się określeń: interesariusze, grupy interesu, osoby zainteresowane, strony zainteresowane. (fragment tekstu)
Nowadays management needs to analyze organizational stakeholders groups related to the company. Stakeholder groups analysis should involve three key issues which are: Who are the organizational stakeholders? How significant they are from the company point of view? And how they could influence its value creation? (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
147--157
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie
Bibliografia
- [1] Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka, PWE, Warszawa 2009.
- [2] Baumol W.J., Enterpreneurship, Managament and the Structure of Payoffs, The MIT Press, Cambridge, MA 1993.
- [3] Berman S., Jones T., Wick A.C., Convergent Stakeholders Theory, Academy of Management Reviv, No 24/1999.
- [4] Brdulak H., Gołębiowski T., Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami, SGH, Warszawa 2005.
- [5] Cwynar A., Cwynar W., Zarządzanie wartością spółki kapitałowej. Koncepcje - systemy - narzędzia, FRRwP, Warszawa 2002.
- [6] Dudycz T., Finansowe narzędzia zarządzania wartością przedsiębiorstwa, seria: Monografie i Opracowania, nr 143, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2002.
- [7] Duraj J., Obrazy przedsiębiorstwa a jego wartość, "Acta Universitatis Lo- dziensis", red. J. Duraj, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2008.
- [8] Ehrbar A, EVA. Strategia tworzenia wartości firmy, Wig-Press, Warszawa 2000.
- [9] Freeman E., Reed D., Stockkholders and stakeholdes, A New Perspective on Corporate Governance, International Thompson Business, London 1998.
- [10] Gołębiowski T., Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa, 2001.
- [11] Gruszecki T., Współczesne teorie przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 249.
- [12] Janisch M., Das strategische Anspruchsgruppenmanagement: Vom Shareholder Value zum Stakeholder Value, Verlag Paul Haupt, Bern 1993.
- [13] McGraw-Hill, The Stakeholder Model and Corporate Governance, Enterprise, Government and the Public: Business and Society. Managerial Economics in a global Economy and Business, Government and Society, 1993.
- [14] Nita B., Metody wyceny i kształtowania wartości przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2007.
- [15] Nogalski B., Rybicki J., Strategiczne zarządzanie firmą, TNOiK, Bydgoszcz 1997.
- [16] Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1999.
- [17] Podnoszenie wartości przedsiębiorstwa a kapitał ludzki, "Zarządzanie na Świecie" 2009, nr 4.
- [18] Rappaport A., Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora, Wig-Press, Warszawa 1999.
- [19] Wright P., Mukherji A., Kroll M.J., A reexamination of agency theory assumptions: extensions and extrapolations, "The Journal of Socioeconomics 2001", Vol. 30.
- [20] Zarzecki D., Metody wyceny przedsiębiorstw, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171266515