PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | z. 4 | 147--157
Tytuł artykułu

Analiza grup interesu w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Stakeholder Groups analysis in Company Value Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Prowadzenie przez przedsiębiorstwo działalności gospodarczej wiąże się z różnorodną siecią powiązań z innymi podmiotami funkcjonującymi w społeczeństwie. Powiązania te mogą wpływać zarówno pozytywnie, jak i negatywnie na działalność przedsiębiorstwa. Poszczególni ludzie, grupy społeczne, instytucje i organizacje, które mają powiązania z przedsiębiorstwem oraz są zainteresowane jego działalnością (wywierają lub są w stanie wywrzeć wpływ), ukierunkowaną na wyniki ekonomiczne, to interesariusze (stakeholdres). W literaturze polskiej, mówiąc o stakeholders, używa się określeń: interesariusze, grupy interesu, osoby zainteresowane, strony zainteresowane. (fragment tekstu)
EN
Nowadays management needs to analyze organizational stakeholders groups related to the company. Stakeholder groups analysis should involve three key issues which are: Who are the organizational stakeholders? How significant they are from the company point of view? And how they could influence its value creation? (original abstract)
Twórcy
  • Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie
Bibliografia
  • [1] Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka, PWE, Warszawa 2009.
  • [2] Baumol W.J., Enterpreneurship, Managament and the Structure of Payoffs, The MIT Press, Cambridge, MA 1993.
  • [3] Berman S., Jones T., Wick A.C., Convergent Stakeholders Theory, Academy of Management Reviv, No 24/1999.
  • [4] Brdulak H., Gołębiowski T., Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami, SGH, Warszawa 2005.
  • [5] Cwynar A., Cwynar W., Zarządzanie wartością spółki kapitałowej. Koncepcje - systemy - narzędzia, FRRwP, Warszawa 2002.
  • [6] Dudycz T., Finansowe narzędzia zarządzania wartością przedsiębiorstwa, seria: Monografie i Opracowania, nr 143, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2002.
  • [7] Duraj J., Obrazy przedsiębiorstwa a jego wartość, "Acta Universitatis Lo- dziensis", red. J. Duraj, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2008.
  • [8] Ehrbar A, EVA. Strategia tworzenia wartości firmy, Wig-Press, Warszawa 2000.
  • [9] Freeman E., Reed D., Stockkholders and stakeholdes, A New Perspective on Corporate Governance, International Thompson Business, London 1998.
  • [10] Gołębiowski T., Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa, 2001.
  • [11] Gruszecki T., Współczesne teorie przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 249.
  • [12] Janisch M., Das strategische Anspruchsgruppenmanagement: Vom Shareholder Value zum Stakeholder Value, Verlag Paul Haupt, Bern 1993.
  • [13] McGraw-Hill, The Stakeholder Model and Corporate Governance, Enterprise, Government and the Public: Business and Society. Managerial Economics in a global Economy and Business, Government and Society, 1993.
  • [14] Nita B., Metody wyceny i kształtowania wartości przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2007.
  • [15] Nogalski B., Rybicki J., Strategiczne zarządzanie firmą, TNOiK, Bydgoszcz 1997.
  • [16] Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1999.
  • [17] Podnoszenie wartości przedsiębiorstwa a kapitał ludzki, "Zarządzanie na Świecie" 2009, nr 4.
  • [18] Rappaport A., Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora, Wig-Press, Warszawa 1999.
  • [19] Wright P., Mukherji A., Kroll M.J., A reexamination of agency theory assumptions: extensions and extrapolations, "The Journal of Socioeconomics 2001", Vol. 30.
  • [20] Zarzecki D., Metody wyceny przedsiębiorstw, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171266515

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.