PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 22 | 265--275
Tytuł artykułu

Wpływ tendencji występujących po stronie popytu na fenotyp współczesnej turystyki

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Influence of the Demand Tendencies on the Modern Tourism Phenotype
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem artykułu jest prezentacja tendencji występujących po stronie popytu turystycznego oraz ich wpływu na fenotyp współczesnej turystyki: strukturę podaży i charakter aktywności na rynku turystycznym. Zmieniające się uwarunkowania gospodarcze, społeczne, polityczne i technologiczne spowodowały też rozmaite przeobrażenia w zakresie działalności przedsiębiorstw turystycznych. Wynikają one ze zmieniających się oczekiwań usługobiorców turystycznych oraz rosnącej konkurencji na rynku turystycznym, skłaniającej do coraz lepszego zaspokajania oczekiwań turystów. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents modern consumer tendencies and their influence on the tourism phenotype: the structure of supply and types of activity on the modern tourist market. Changing economic, social, political and technological conditions implemented some transformations in the operations of the tourist enterprises. They have to adjust to changing tourist demand and still growing competition. (original abstract)
Słowa kluczowe
PL
EN
Demand   Tourism  
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • A. Lewicka-Strzałecka, O odpowiedzialności konsumenta, "Prakseologia" 2002, nr 142, s. 4-5.
  • Tourism Compendium 1992, UNWTO, Madrid 1993, s. 209-210.
  • J. Naisbitt, Megatrends. Ten New Directions Transforming Our Lives, Fortuna Publications, New York 1982.
  • J. Carpentier, Konsument i konsumpcja w społeczeństwie postmodernistycznym, Wydawnictwa WSzZiM, Warszawa 1996, s. 15.
  • C. Bywalec, Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 163-164.
  • Z. Zielińska, Wpływ integracji z UE na przemiany w procesie podejmowania decyzji nabywczych w polskich gospodarstwach domowych, w: Polskie gospodarstwa domowe w perspektywie integracji z Unią Europejską, Wyd. SGGW, Warszawa 1999, s. 220-221.
  • N. Klein, No Logo: Taking Aim at the Brand Bullies, Wyd. Świat Literacki, Warszawa 2004.
  • S. Starnawska, Ewolucja konsumeryzmu w krajach zachodnich, "Marketing i Rynek" 1996, nr 8-9, s. 21.
  • E. Laws, Managing Package Tourism: Relationships, Responsibilities and Service Quality in the Inclusive Holiday Industry, International Thomson Business Press, London 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171266533

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.