PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 22 | 319--328
Tytuł artykułu

Wybrane elementy komunikacji marketingowej w organizacji euro 2012 na przykładzie Gdańska

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Selected Elements of Marketing Communication in the Organization of Euro 2012 on the Example of Gdansk
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest pokazanie narzędzi komunikacji marketingowej samorządu terytorialnego jako elementu organizacji masowego wydarzenia Euro 2012. Miasto Gdańsk jest współorganizatorem tej wielkiej imprezy i spoczywają na nim obowiązki przygotowania infrastruktury, ale także nawiązanie kontaktu z uczestnikami imprezy, głównie w celach promocyjnych i bezpieczeństwa. Zadaniem Gdańska jest nie tylko pokazanie i propagowanie miasta oraz idei mistrzostw Europy w piłce nożnej, ale również ma okazję podjąć szerokie działania komunikacyjne skierowanie do mieszkańców. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this article is to present the tools of marketing communication of local government as part of the organization of mass events of EURO 2012. City of Gdańsk is coorganizing this great event and the duties incumbent on him to prepare the infrastructure, but also to make contact with the participants of the event, mainly for promotional purposes and for purposes of security. The task of Gdańsk is not only to show and promote the city and the idea of the European Championships in football, but also has the opportunity to undertake extensive communication activities directed to the residents. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • J. Blythe, Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa 2002, s. 11 i dalsze.
  • 2 J.F. Engel, M.R. Warshaw, T.C. Kinnear, Promotional Strategy, Irvin, Chicago 1998, s. 43.
  • 3 Event marketing to ,,wydarzenie organizowanie w celu pozyskania klienta za pomocą oryginalnych, nietypowych imprez, wykładów, seminariów czy szkoleń", za: D. Kolber, Event marketing - organizacja imprez czy coś więcej? http://www.epr.pl/event- marketing-organizacja-imprezczy- cos-wiecej,event-pr,1226,1.html (10.02.2010). Można więc uznać, Ŝe te imprezy, które mają charakter i cele marketingowe - np. kreowania produktu, promocję, budowania wizerunku czy marki to wydarzenia marketingowe. Event marketing w krajach o rozwiniętej gospodarce ma rangę branży i uważany jest za przewodnią formę promocji firm, marek, regionów i idei. Jest też jednym z najbardziej perspektywicznych kierunków rozwoju sposobów komunikacji z nabywcami, zwłaszcza kiedy chodzi o promocję obszaru (np. miasta). Istota koncepcji event marketingu sprowadza się do wszelkich form aktywności w zakresie organizacji różnego rodzaju imprez i akcji, które zacieśniają relacje między ich uczestnikami. Za: D. W. Catherwood, R.L. van Kirk, The complete guide to event management, Ernst & Young Publication, New York 1992, s. 246. 4 M. Wanagos, Event marketing w aktywizacji obszarów turystycznych, "Acta Scientiarum Polonorum, Oecoomia" 2010, nr 9 (4), s. 577-584.
  • B. Wyżnikiewicz, Gospodarcze efekty organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012 roku dla Gdańska jako jednego z miast-gospodarzy oraz regionu pomorskiego, Urząd Miasta w Gdańsku, Gdańsk 2007.
  • Własność intelektualna, www.2012.org.pl/pl/organizacja/wlasnosc- intelektualna.html (17.03.2011).
  • Wytyczne marketingowe UEFA a Euro 2012, PL.2012, Warszawa 2010 (dokument wewnętrzny spółki PL.2012).
  • www.pzpn.pl/index.php/pol/Euro-2012 (17.03.2011).
  • www.gdansk.pl (28.05.2011).
  • www.euro.gdansk.pl (28.05.2011).
  • www.gdansk.pl (29.05.2011).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171266537

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.