PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 22 | 439--448
Tytuł artykułu

Usługobiorca na współczesnym rynku turystycznym

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consumer of Tourist Services on the Contemporary Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie miejsca i preferencji konsumenta usług turystycznych na rynku zdominowanym przez zróżnicowane produkty. Ta pozycja jest efektem faktu, że konsumpcja jest procesem warunkującym produkcję i rozwój gospodarczy, co z kolei wyznacza ramy tolerancji zmianom występującym w potrzebach turysty. Kreowanie i transfer wiedzy wśród podmiotów turystycznych jest ważnym elementem w procesie doskonalenia relacji konsument-rynek. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the article is to present the consumer preferences regarding to the products as well as their position on the tourism market. Dominating position of the customer is a result of the fact that consumption drives production and influences an economic development. This relationship creates a new approach to the tourist-consumer needs. Creating and sharing knowledge among tourism enterprises and other organizations is an important condition for improving quality of consumer-market relationships. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • Cz. Bywalec, L. Rudnicki, Podstawy ekonomiki konsumpcji, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Kraków 1999, s. 8.
  • J. Szczepański, Konsumpcja a rozwój człowieka. Wstęp do antropologicznej teorii konsumpcji, PWE, Warszawa 1981, s. 134.
  • J. Kramer, Konsumpcja w gospodarce rynkowej, PWN, Warszawa 1997, s. 10.
  • Usługobiorca, http://sjp.pwn.pl/slownik/2533510/us%C5%82ugobiorca.
  • Klient, w: Encyklopedia zarządzania, http://mfiles.pl/pl/index.php/Klient.
  • B. Marciszewska, Produkt turystyczny a ekonomia doświadczeń, C.H. Beck,Warszawa 2010, s. 56-63.
  • J. Kowalczyk, Zarządzanie organizacją turystyczną, CeDeWu, Warszawa 2010, s. 99-109.
  • H. Woratschek, Service-Profit Chain in Sport Management, artykuł wygłoszony na Międzynarodowym Seminarium "Future of Sport Marketing", Sport Business School Interantional, Haaga-Helia University of Applied Sciences, Vierumaki, Finlandia, 17-18 listopada 2008.
  • A. Decrop, Tourists' Decision Making and Behavior Processes, w: Consumer Behavior in Travel and Tourism, red. A. Pizam, Y. Mansfeld, The Haworth Hospitality Press, New York -London-Oxford 2000, s. 104.
  • Cultural Attractions and European Tourism, red. G. Richards, CABI Publishing, Wallingford 2001.
  • I. Nonaka, H. Takeuchi, The knowledge-creating company, Oxford University Press, New York-Oxford 1995, s. VIII.
  • Hayashi, Culture and management in Japan, University of Tokyo Press, Tokyo 1998, s. 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171266735

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.