PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 12 | nr 1 | 153--160
Tytuł artykułu

Etyka działania bankowo-ubezpieczeniowego usługodawcy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Ethics of a Bancassurance Service Provider
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jedną z tendencji rozwoju na rynku usług finansowych jest współpraca bankowo-ubezpieczeniowa, dynamicznie rozwijająca się na świecie i w Polsce. Finalnym beneficjentem tej współpracy powinien być klient, dla którego wzbogacanie rynkowej oferty usług finansowych powoduje kreację wartości dodanej. Satysfakcja klienta z tego rodzaju usług ma istotne znaczenie dla dalszego rozwoju współpracy bankowo-ubezpieczeniowej. Celem tego opracowania będzie ocena, czy usługi oferowane klientom w ramach zintegrowanej oferty bankowo-ubezpieczeniowej są przyjazne i użyteczne, a także czy zapewniają im komfort i bezpieczeństwo. Przedmiotem analizy będzie współpraca bankowo-ubezpieczeniowa na przykładzie oferowanych wspólnie pakietów usług w postaci ubezpieczeń dodawanych do kredytów, których celem jest finansowanie nieruchomości. (fragment tekstu)
EN
The expansion of competition on financial services market forces to search for new ways of development. A bank-insurance cooperation, which is more and more popular in the world and in Poland, becomes an effective remedy to this problem and a factor which stimulates rivalry and competition. The final beneficent of this cooperation is a customer for whom a diverse market offer of financial services means creation of added value. The customer's satisfaction with that kind of services is important to further development of bank-insurance cooperation. The aim of this work is to estimate whether the services of an integrated bank-insurance offer and insurances with mortgage credits are friendly and useful, and also whether they assure comfort and safety or may cause risk. (original abstract)
Rocznik
Tom
12
Numer
Strony
153--160
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Słownik języka polskiego, pod red. E. Sobol, PWN, Warszawa 2006, s.198.
  • W. Szpringer, Ochrona klienta usług bankowych w Unii Europejskiej i w Polsce, Twigger, Warszawa 1999, s.19.
  • Zagrożenia dla konsumentów na rynku bankowości detalicznej w Polsce, Raport opracowany przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Warszawa 2003, s. 10-11.
  • J. Komaszyński, S. Figiel, Konkurencyjność usług ubezpieczeniowych w percepcji klientów indywidualnych, [w:] T. Michalski (red.), Ubezpieczenia gospodarcze wobec wyzwań globalizacji rynków finansowych, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2007, s. 123.
  • I.D. Czechowska, Instytucje wzmacniające pozycje konsumentów korzystających z połączonej oferty bankowo-ubezpieczeniowej, Uniwersytet M. Kopernika w Toruniu, w druku s. 3-4.
  • A. Gąsowska, Bankowość hipoteczna, Poltext, Warszawa 2000, s.12.
  • R. Papież, Bankowość hipoteczna w Polsce, Prace Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości, Kraków 2004, s.186-187.
  • M. Bednarek, Kredyty hipoteczne, "Gazeta Prawna" z 30.04.2007, Dodatek Firma i Rynek, nr 84, s. 4.
  • M. Bryx, Wybrane aspekty funkcjonowania rynku nieruchomości, SGH, Warszawa 2000, s. 89.
  • I.D. Czechowska, Konsolidacja systemu bankowego z systemem ubezpieczeniowym na przykładzie kredytowania nieruchomości, PSFiB, w druku.
  • M. Jaworski, Zatajenie prawdy o stanie zdrowia uzasadnia brak wypłaty odszkodowania, "Gazeta Prawna",19.12.2007, nr 246.
  • M. Jaworski, Jaka polisa zabezpieczy kredytobiorcę, "Gazeta Prawna" z 29.01.2008, nr 20.
  • M. Jaworski, Umowę najlepiej zawrzeć w grupie, "Gazeta Prawna", 2.01.2008, nr 1.
  • M. Bednarek, Kredyt bez polisy oferują trzy banki, "Gazeta Prawna", 13 września 2007, nr 178.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171266993

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.