PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 12 | nr 1 | 189--195
Tytuł artykułu

Miejsce CSR w europejskiej strategii na rzecz zrównoważonego rozwoju

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
CSR's Place in the European Strategy for Sustainable Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zyskująca coraz większą popularność koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw - CSR (Corporate Social Responsibilty) skłania je do podejmowania odpowiedzialności nie tylko za wynik finansowy, ale także za ich wpływ na sferę społeczną i środowisko naturalne oraz rozliczania tego wpływu wobec poszczególnych grup interesariuszy i szeroko pojmowanej opinii publicznej. Koncepcja ta ma dla gospodarki UE znaczenie priorytetowe, ponieważ jest promowana przez Komisję Europejską jako instrument europejskiej strategii na rzecz zrównoważonego rozwoju. Zrównoważony rozwój definiuje się jako proces pozwalający na zaspokojenie potrzeb dnia dzisiejszego, który nie ogranicza zdolności przyszłych pokoleń do zaspokojenia własnych potrzeb. Proces ten warunkowany jest przez wzrost gospodarczy, ochronę środowiska naturalnego i rozwój społeczny. Strategia zrównoważonego rozwoju opiera się na potrójnym fundamencie, na który składają się następujące czynniki: troska o ludzi, ochrona środowiska, dobre wyniki finansowe. Określane to bywa również jako: etyka, ekologia, ekonomia, a po angielsku: people, planet, profit. (fragment tekstu)
EN
The idea of Corporate Social Responsibility is a priority for the European economy because CSR is promoted by the European Commission as an instrument of European strategy for sustainable development. The paper presents the basic assumptions of this strategy. Although the debate on the European shape of CSR was initiated almost ten years ago some important questions are still under discussion. The paper considers some of them. (original abstract)
Rocznik
Tom
12
Numer
Strony
189--195
Opis fizyczny
Twórcy
  • Polska Akademia Nauk
Bibliografia
  • B. Rok, Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.
  • C. Crook, The Good Company. A Skeptical Look at Corporate Social Responsibility,"The Economist" 2005, January.
  • A. Murray, Will 'Social Responsibility' Harm Business? "The Wall Street Journal" 2005, May 18.
  • M. Wolf, Sleepwalking with the Enemy: Corporate Social Responsibility Distorts the Market by Deflecting Business from its Primary Role of Profit Generation,"Financial Times" 2001, 16, May.
  • A. Lewicka-Strzałecka, Odpowiedzialność moralna w życiu gospodarczym, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171267003

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.