Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
E-learning stanowi jedną z metod transferu wiedzy i w coraz szerszym zakresie wykorzystywany jest w Polsce w kształceniu ekonomicznym na poziomie akademickim. Nowatorstwo metod bazujących na technologiach informacyjno- komunikacyjnych może budzić obawy odnoszące się do efektywności takiego procesu nauczania. W opracowaniu zaprezentowano wyniki badań dotyczących pytania, czy zastąpienie całości lub części zajęć tradycyjnych formą e-learningową wpłynie negatywnie na efektywność kształcenia mierzoną rezultatami testów końcowych oraz stopniem zadowolenia studentów z uczestnictwa w kursie. Na podstawie obserwacji przeprowadzonych wśród studentów Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego realizujących w roku akademickim 2010/11 przedmiot makroekonomia wykazano, że nie ma statystycznie istotnych różnic zarówno w odniesieniu do wyników testów nabytej wiedzy, jak i postrzeganej przez studentów satysfakcji, które byłyby skutkiem stosowania odmiennych metod kształcenia: zajęć tradycyjnych i e-learningu.
Twórcy
autor
Bibliografia
- Abras Ch., Ozok A., Preece J., Research methods for validatinga and deriving guidelines for e-learning online communities, "Interactive Technology & Smart Education" 2005, nr 2.
- Alavi M., Wheeler B.C., Valacich J.S., Using IT to reengineer business education: An exploratory investigation of collaborative telelearning, "MIS Quarterly" 1995, 19 (3).
- Bizon W., Czynniki kształtujące efektywność szkoleń e-learningowych, "Nauka i Gospodarka" 2011, nr 1.
- Bizon W., Trafność i rzetelność pomiarów poprzedzających badanie efektywności szkoleń e-learningowych, "e-mentor" 2010, nr 5.
- Chien-Hung L., Tzu-Chiang Ch., Yueh-Min H., Assessment of Effectiveness of Web-based Training on Demand, "Interactive Learning Environments" 2007, t. 15, nr 3.
- Flores L.G., Ritchie W.J., Wolfe J. , Exploring Distance Education As an Alternative to Locally Administred Business Strategy Simulations: The Case of Two Universities, "Review of Business Research" 2008, t. 8, nr 3.
- Kline P., A Handbook of Test Construction. Introduction to psychometric design, Methuen, Londyn 1986.
- Kraska M. (red.), Elektroniczna gospodarka w Polsce. Raport 2009, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2010.
- Nunnally J.C., Psychometric Theory, McGraw-Hill Book Company, Nowy Jork 1976.
- Stanisz A., Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny. Tom 3: Analizy wielowymiarowe, StatSoft, Kraków 2007.
- Wieczorkowska G., Wierzbiński J., Statystyka. Analiza badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171267103