PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 21 | nr 279 Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania | 124--134
Tytuł artykułu

Wpływ automatycznego tłumaczenia na wyniki automatycznej identyfikacji charakteru opinii konsumenckich

Warianty tytułu
Machine Translation Impact on the Results of the Sentiment Analysis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym celem pracy jest ocena wpływu tłumaczenia maszynowego na automatyczną analizę opinii konsumenckich. W kolejnych rozdziałach pracy najpierw scharakteryzowana została automatyczna analiza opinii konsumenckich, a następnie krótko opisane zostało tłumaczenie maszynowe. W kolejnych krokach omówione zostały opinie o produktach i usługach. W dalszej części zaprezentowano wyniki analizy symulacyjnej będącej próbą oceny wpływu tłumaczenia maszynowego na dokładność automatycznej analizy opinii konsumenckich. Pracę kończą wnioski oraz dalsze plany badawcze. W badaniach do automatycznego tłumaczenia wykorzystana została aplikacja Google Translate. Obliczenia dokonywane były z wykorzystaniem aplikacji RapidMiner.(abstrakt oryginalny)
EN
The main objective of paper is to determine the machine translation impact on the results of the sentiment analysis. In particular parts of the work firstly sentiment analysis is characterized. Secondly machine translation is shortly described. Next part of the work is devoted to opinions about products and services. The results of simulation analysis testing the influence of machine translation on the accuracy of sentiment analysis are the main content of next part of the paper. Finally there are conclusions and further research plans. Google Translate was used in the research as machine translation application. Computations are conducted in RapidMiner application.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Liu B., Web DataMining. Exploring Hyperlinks, Contents, and Usage Data, Heidelberg, Springer-Verlag, Berlin 2007.
  • Lula P., Automatyczna analiza opinii konsumenckich, [w:] Taksonomia 18, Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania, 2011.
  • Lula P., Wójcik K., Sentiment analysis of consumer opinions writen in Polish, "Economics and Management" 2011, 1286-1291.
  • Ohana B., Tierney B., Sentiment Classification of Reviews Using SentiWordNet, IT&T Conference, Dublin Institute of Technology, Dublin 2009.
  • StatSoft, Inc., Electronic Statistic Textbook, Pobrano 07 31, 2011 z lokalizacji http://www.statsoft.pl/ textbook/stathome_stat.html?http://www.statsoft.pl/textbook/stmulsca.html, 2010.
  • Wikipedia. http://pl.wikipedia.org/wiki (accessed Październik 12, 2012).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171267191

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.