PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 287 Wyzwania współczesności : informacja - wiedza - zarządzanie | 41--53
Tytuł artykułu

Inteligentne przedsiębiorstwo w warunkach nowej gospodarki

Warianty tytułu
The Company as a Fractal in a Third Industrial Revolution
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym tematem artykułu jest problem zarządzania przedsiębiorstwem w erze prosumenta energii elektrycznej. Autor podjął próbę zbudowania modelu inteligentnej organizacji (ang. smart organisation) i nakreślenia jej konsekwencji dla zarządzania. Temat artykułu wpisuje się w zagadnienia budowy nowego paradygmatu nauk o zarządzaniu w XXI wieku. (fragment tekstu)
EN
This paper presents a theoretical concept of an intelligent enterprise. It is assumed that in the third industrial revolution key determinants of the effectiveness of the company will be associated with its function as an energy prosument. The study focused on the analysis of the smart grid and grid technologies helped define the following three forms of intelligent enterprise: single energy prosument, industry cluster understood in the sense of electrical microgrid dedicated for the group of energy prosuments and industry grid understood as a grid manufacturing virtual organization. This paper proposes the concept of business process competency center as an integrator of intelligent enterprise. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Agrawal R., Gunopulos D., Leymann F. (1998), Mining Process Models from Workflow Logs, [w:] Proceedings of 6th International Conference on Extending Database Technology (EDBT), London
  • Amin M., Wollenberg B.F. (2005), Toward A Smart Grid, "IEEE Power & Energy Magazine", Vol. 3, No. 5
  • Cook, J. E., Wolf, A. L. (1995), Automating Process Discovery Through Event-Data Analysis, [w:] Proceedings of the 17th International Conference on Software Engineering, Seattle, Washington
  • Cook, J. E., Wolf, A. L. (1998), Discovering Models of Software Processes from Event-Based Data, [w:] transactions on Software Engineering and Methodology", ACM, Vol. 7, No. 3
  • Deiser R. (2009) Designing the Smart Organisation: How Breakthrough Corporate Learning Initiatives Drive Strategic Change, Jossey-Bas.
  • Dresner H.J., Linden A., Buytendijk F., Friedman T., Strange K., Knox M., Camm M. (2002), The Business Intelligence Competency Center: An Essential Business Strategy, "Strategie Analysis Report", 29 May 2002, Gartner Group Inc.
  • Dyrektywa 2012/27/EU Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 25 października 2012 o efektywności energetycznej (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z dnia 14 listopada 2012)
  • Foster I., Kesselman C, Tuecke S. (2001), The Anatomy of Grid: Enabling Scalable Virtual Organizations, "International Journal of Supercomputer Applications", Vol. 15(3)
  • Gontar B., Gontar Z. (2012), Process Mining Algorithms: A Survey, Theory of Management 5. The Selected Problems for the Development Support of Management Knowledge Base, University of Zilina, Slovakia
  • Gontar Z., (2011) Centrum kompetencji jako cyfrowe laboratorium analityczne inteligentnego biznesu, [w:] "Acta Universitatis Lodziensis Folia Oeconomica", Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
  • http://www.fsa.org [dostęp: 10.05.2013]
  • http://www.gc.greenpl.org [dostęp: 10.05.2013]
  • http://www.ptc.com [dostęp: 10.05.2013]
  • http://www.streetscooter.eu [dostęp: 10.05.2013]
  • Inmon W.H., Imhoff C, Sousa R. (1998), Corporate Information Factory. John Wiley & Sons, New York
  • Kuhn T.H. (1962), The Structure of Scientific Revolutions, University of Chicago Press
  • Matheson D., Matheson J.E. (1997), The Smart Organization: Creating Value Through Strategic R&D, Harvard Business Review Press
  • McLuhan M., Nevitt B. (1972), Take Today: The Executive as Dropout. Harcourt Brace Jovanovich Inc (HBJ), New York
  • Pamuła A., (2012) Usługi DSM w inteligentnych sieciach elektroenergetycznych, [w:] J. Buko (red.), "Gospodarka elektroniczna - Wyzwania rozwojowe", T. II, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 703, "Ekonomiczne Problemy Usług", nr 88, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin
  • PN-EN ISO 50001:2011, System zarządzania energią - Wymagania i zalecenia użytkowania.
  • Rifkin J. (2012), Trzecia rewolucja przemysłowa. Jak lateralny model władzy inspiruje całe pokolenie i zmienia oblicze świata, Sonia Draga, Katowice
  • Senge P.M. (1990), The Fifth Discipline: The Art and Practice of the Learning Organization, Currency
  • Tapscott D. (1997), The Digital Economy: Promise and Peril In The Age of Networked Intelligence, McGraw-Hill
  • Toffler A. (1997), Trzecia fala, PIW, Warszawa
  • Toynbee A.J., Jowett B. (1884), Lectures on the Industrial Revolution in England, Rivingtons
  • Ustawa o efektywności energetycznej z dnia 15 kwietnia 2011 r. Dziennik Ustaw Nr 94, poz. 551
  • van der Aalst W.M.P. (2011), Process Mining: Discovery, Conformance, and Enhancement of Business Processes, Springer
  • van der Aalst W.M.P., Weijters T., Maruster L. (2004), Workflow Mining: Discovering Process Models From Event Logs, [w:] "IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering", Vol. 16, No. 9
  • Whitman L., Krishnan K., Agarval R.K., Bhandare P. (1999), Engineering the Extended Enterprise, Proceedings of the 4th Annual International Conference on Industrial Engineering Theory, Applications and Practice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171267533

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.