Czasopismo
2013
|
nr 297 Rola podmiotów sektora publicznego, gospodarstw domowych i przedsiębiorstw w kreowaniu i wspieraniu zrównoważonego rozwoju
|
387--395
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Theory and Practice Towards Corporate Social Responsibility of Small and Medium Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
Znaczenie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu rośnie, szczególnie ze względu na postęp technologiczny i konieczność współpracy przedsiębiorstw w coraz bardziej globalnym systemie gospodarczym. Zainteresowanie tą ideą jest niezwykle istotne, ponieważ ludzie stają się coraz bardziej świadomi, że równoważenie wzrostu gospodarczego, życia społecznego i ekologiczna ochrona środowiska są nie tylko możliwe, ale są wręcz obowiązkiem. Stosowanie CSR pozytywnie wpływa na konkurencyjność przedsiębiorstw. Pozwala to na poprawę produktów, zwiększa satysfakcję i lojalność klientów. Wszystkie wyżej wymienione czynniki prowadzą do wzrostu sprzedaży i umocnienia pozycji konkurencyjnej firmy na rynku.(abstrakt oryginalny)
Knowledge about the concept of Corporate Social Responsibility grows in importance, particularly due to technological progress and the necessity of the required cooperation of different groups of economic subjects in a more and more complicated global economic system. Interest in the idea grows permanently, because all people become more and more conscious that balancing economic growth, social life and ecological environmental protection is not only possible, but it is a duty which is common to all of them. The application of CSR positively affects the competitiveness of enterprises. It allows them to improve products, boosts satisfaction and loyalty of clients. All the above mentioned, lead to the increases in sales and strengthen the competitive position of a company on the market(original abstract)
Rocznik
Strony
387--395
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Bibliografia
- Adamczak J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, teoria i praktyka, PWE, Warszawa 2009.
- Clement-Jones T., Corporate social responsibility - bottom line issue or public relation exercise, [w:] J. Hancock (ed.), Investing in corporate social responsibility, London, British Library Cataloging in Publication Data, 2004
- Ekoznakowanie, eco-labeling, http://www.fob.org.pl/ekoznakowanie-eco-labeling 153_770.htm (dostęp: 25.01.2013).
- European SMEs and Social and Environmental Responsibility, 2009.
- Filek J., Przyczyny małego zainteresowania ideą CSR w Polsce, [w:] Społeczna odpowiedzialność biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach, red. M. Bąk, P. Kulawczyk, IBnDiPP, EQUAL, Warszawa 2008.
- Green Paper Entrepreneurship in Europe. European Commission, 2003.
- Jenkins H., A critique of conventional CSR theory: A SME perspective, "Journal of General Management" 2004, vol. 29 no 4.
- Raport "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki", Forum Odpowiedzialności Biznesu, Warszawa 2010.
- Stafiej-Bartosik A., Po prostu ludzka firma, "Newsweek", 15 grudnia 2008.
- Zuzek D., Społeczna odpowiedzialność biznesu jako narzędzie podnoszenia konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie przemysłu mleczarskiego, Szczawnica 2012, Zeszyty Naukowe SERiA, t. XIV, z. 8.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171267667