PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 62 Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstw - Mikrofirma 2011 : systemy finansowania i oceny | 313--320
Tytuł artykułu

Segmentacja rynku jako determinanta strategii przedsiębiorstw usługowych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Market Segmentation as a Determinant of the Service Companies Strategies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kryzys gospodarczy w Polsce osłabił nieco sytuację mikrofirm, co skłania do poszukiwania skutecznych strategii marketingowych. W opracowaniu przedstawiono przygotowaną na podstawie własnych badań bezpośrednich segmentację konsumentów na rynku usług, której wykorzystanie powinno zwiększyć szansę powodzenia firm realizujących zaproponowane w oparciu o tę segmentację strategie marketingowe. (fragment tekstu)
EN
The economic crisis has deteriorated the situation of the service microcompanies. This arouses necessity of searching new successful marketing strategies for these organizations. The paper presents the results of service market segmentation prepared on the basis of primary research conducted by the author. The segmentation has allowed to distinguish 6 consumers segments, including: Life users, Modest, Provident, Resourceful, Independent and Natty. Use of the segmentation increases the chances of the success of the companies realizing the marketing strategies suggested in the paper. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Działalność gospodarcza przedsiębiorstw o liczbie pracujących do 9 osób w 2009 r., Informacje bieżące GUS, maj 2010, http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_pgwf_dzial_ gosp_przedsie_do_9_osob_2009r.pdf.
  • Zmiany strukturalne grup podmiotów gospodarki narodowej w i półroczu 2010 r., GUS, Warszawa 2010, http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_pgwf_zmiany_strukturalne_ grup_podmiotow_gn_w_I_pol_2010.pdf.
  • B. Mikołajczyk, Segmentacja klientów firm usługowych, w: Konsument. Przedsiębiorstwo. Przestrzeń, Centrum Badań i Ekspertyz Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 1998.
  • Mikroprzedsiębiorczość w Polsce, badanie zrealizowane przez Pentor Research International na zlecenie Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy przy współpracy merytorycznej Microfinance Centre, Pentor 2009.
  • Czynniki sukcesu mikroprzedsiębiorstw, raport z badania przeprowadzonego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy przy współpracy merytorycznej Microfinance Centre, Pentor, maj 2010, http://www.citibank.pl/poland/kronenberg/polish/files/czynn_sukc_mikro. pdf.
  • Zmiana dotyczy utożsamiania przez McDonalda i Dunbara "rynku" z "segmentem". M. McDonald, I. Dunbar, Segmentacja rynku. Przebieg procesu i wykorzystanie wyniku, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003, s. 274.
  • M. McDonald, I. Dunbar, op. cit., s. 274; P. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, s. 132.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171267943

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.