PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 287 Wyzwania współczesności : informacja - wiedza - zarządzanie | 169--179
Tytuł artykułu

Zmiany w funkcjonowaniu serwisu społecznościowego Facebook i ich wpływ na jego użyteczność marketingową

Autorzy
Warianty tytułu
Facebook Changes in 2013 : The Impact on The Utility of Internet Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiele marek doceniło znaczenie mediów społecznościowych i zdecydowało się na prowadzenie aktywnej komunikacji ze swoimi klientami przy pomocy portali społecznościowych. Taki rodzaj marketingu wpływa na zachowania konsumentów i prowadzi do poprawy wizerunku marki produktów, które są promowane przez stronę działającą na portalu. Przez ostatnie lata liczba publikacji dotyczących wykorzystania social media w reklamie znacznie się zwiększyła, przeprowadzono wiele badań, które wskazały na zasięg zjawiska i jego rozmiary. Niestety, charakterystyczną cechą społeczności internetowych jest ich bardzo wysoka dynamika, która w istotnym stopniu uniemożliwia długofalowe planowanie strategii marketingowej. Poza procesami zainicjowanymi przez samych użytkowników, bardzo dużą rolę odgrywają zmiany przeprowadzane przez twórców portali internetowych. Celem publikacji będzie analiza obecnej sytuacji i prognoza kierunku rozwoju marketingu w sieciach społecznościowych ze szczególnym uwzględnieniem zmian jakie nastąpiły w funkcjonowaniu serwisu Facebook w 2012 roku. (fragment tekstu)
EN
The purpose of this study was to investigate the last changes in social media marketing. In particular, the aim was to examine and describe how and why changes, especially in Facebook EdgeRank algorithm, influences marketing activities. Author analyzed changes in Facebook platform which was held in 2012. The information which was gathered could have practical significance. The existing knowledge needs to be brought into the industrial purchasing perspective in the social media market setting. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Cellan-Jones R., Facebook likes' and adverts' value doubted, www.bbc.co.uk, http://www.bbc.co.uk/news/technology-18813237 [dostęp: 10.12 2012]
  • Edgerank, http://edgerank.net
  • Facebook Investor Relations, http://investor.fb.com/
  • Gregor B., Gasińska M. (2011), Portale społecznościowe jako kanał komunikacji marketingowej, [w:] A. Pabian (red.), Zarządzanie działalnością marketingową w skali krajowej, międzynarodowej i globalnej, Częstochowa
  • Gregor S, Stawiszyński M. (2012), Wykorzystanie mediów spolecznościowych w przedsiębiorstwach, [w:] Gospodarka elektroniczna. Wyzwania rozwojowe, T. 1, Zeszyty Naukowe, Nr 702, Szczecin
  • Grygielski M., Social media a komunikacja z klientem, Nowy Marketing. Where is the beef?. http://nowymarketing.pl/a/736,social-media-a-komunikacja-z-klientem
  • IAB Chile, The MIXX Conference & Expo, The Official Interactive Event of Advertising Week 2012, The Power of Like2: How Social Marketing Works, http://www.iab.cl
  • Kawik A. (2012), Zasięg postów bez zmian? Tak twierdzą przedstawiciele Facebooka, http://social press.pl/2012/11 /zasieg-postow-bez-zmian-tak-twierdza-przedstawiciele-facebooka/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171267975

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.