Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Cultural Dimension of Mergers and Acquisitions
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł stanowi przegląd literatury na temat znaczenia kultury organizacyjnej w procesach połączeń i przejęć w przedsiębiorstwach o charakterze międzynarodowym. Autorka prezentuje badania nad kulturą w organizacji i zarządzaniu oraz opisuje motywy i przesłanki przeprowadzania fuzji i przejęć. Przytaczając wyniki badań, ukazuje z jednej strony kulturę jako jedną z głównych przyczyn niepowodzeń w przeprowadzaniu połączeń, z drugiej zaś - wskazuje na jej niewykorzystany potencjał w skomplikowanych warunkach zmian. Dodatkowo określa jak sprawnie przeprowadzić proces integracji w sytuacji fuzji i przejęcia, podając przykład praktycznych narzędzi i teorii, mogących mieć zastosowanie w codziennym funkcjonowaniu firmy po połączeniu bądź przejęciu. (abstrakt oryginalny)
The article is a review of the literature on the importance of organizational culture in mergers and acquisitions (M&A) processes at international companies. The author presents research on culture in organization and management fields and also discusses reasons for carrying out M&A. On the one hand the author considers culture one of main factors contributing to failure to merge on the other she shows its untapped potential in complicated conditions of changes in a company. Additionally the author defines what a successful integration process in M&A is giving examples of practical tools and theories which can be used in daily running of firm after a merger or an acquisition. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
103--111
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Warszawski, doktorant
Bibliografia
- Aniszewska G. (2008). Kształtowanie kultury organizacyjnej w organizacjach międzynarodowych w sytuacji fuzji i przejęć. Zarządzanie zasobami ludzkimi, 6.
- Aniszewska G. (2007). Kultura organizacyjna w zarządzaniu. Warszawa: PWE.
- Baughn M.K., Finzel P.A. (2009). A clash of cultures in a merger of two acquisition offices. Engineering Management Journal, 21(2), 11-17.
- Cartwright S., Cooper C.L. (1996). Managing mergers, acquisitions and strategic alliances. Integrating people and cultures. Oxford: Butterworth - Heinemann.
- Clayton B. (2010). Understanding the Unpredictable: beyond traditional research on mergers and acquisitions. E:CO Issue , 12(3), 1-19.
- Cray D., Mallory G.R. (1998). Making sense of managing culture. London: International Thompson Business Press.
- Frąckowiak W. (red.). (2009). Fuzje i przejęcia. Warszawa: PWE.
- Galpin T.J., Herndon M. (2007). The complete guide to mergers and acquisitions. (2nd Edition). San Francisco: Jossey-Bass.
- Giffords E., Dina R. (2003). Changing organizational culture: The challenge in forging successful mergers. Administration in Social Work, 27(1), 69-81.
- Glinka B., Kostera M. (red.). (2012). Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu: organizacje, konteksty, procesy zarządzania. Warszawa: Wolters Kluwers.
- Glinka B., Jelonek A.W. (red.). (2010). Zarządzanie międzykulturowe. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
- Herdan A., Antolak L. (2005). Połączenia przedsiębiorstw: teoria i praktyka. Kraków: Księgarnia Akademicka.
- Jackson S.E., Schuler R.S. (2003). Managing human resources through strategic partnership. Ohio: Thomson Learning.
- Jacobs R. (2003). Successful mergers balance culture, strategy and business practices. Pobrano z: http://mworld.mce.be.
- Kay L., Shelton M. (2000). The people problem in mergers. The McKinsey Quarterly, 4.
- Kostera M., Śliwa M. (2012). Zarządzanie w XXI wieku: jakość, twórczość, kultura. Warszawa: Wolters Kluwer.
- Kostera M. (2003). Antropologia organizacji. Warszawa: PWN.
- Kostera M. (1996). Postmodernizm w zarządzaniu. Warszawa: PWE.
- Koźmiński A.K. (2004). Zarządzanie w warunkach niepewności. Warszawa: PWN.
- Lewandowski M. (2001). Fuzje i przejścia w Polsce na tle tendencji światowych. Warszawa: Wig-Press.
- Ławniczak R. (2012). Komunikowanie strategiczne w międzynarodowych fuzjach i przejęciach. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Contact.
- Morosino P. (1998). Managing cultural differences: effective strategy and execution across cultures in global corporate alliances. New York: Pergamon.
- Pablo A.L., Javidan M. (2004). Mergers and acquisitions: creating integrative knowledge. Oxford: Blackwell.
- Pocztowski A. (red.). (2004). Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesach fuzji i przejęć. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
- Magala S. (2011). Kompetencje międzykulturowe. Warszawa: Wolters Kluver Business.
- Schmidt J. (2001). The correct of M&A begins with HR. HR Magazine.
- Schorg C.A., Raiborn C., Massoud M.F. (2004). Using a "culture audit" to pick M&A winners. The Journal of Corporate Accounting & Finance; May/Jun, 15(4).
- Smircich L. (1983). Concepts of culture and organizational analysis. Administrative Science Quartely, 28.
- Stahl G.K., Mendenhall M. (2005). Mergers and Acquisitions. Managing Culture and human resources. Stanford: Stanford University Press.
- Tewes Ch. (2001). M&A and privatisations in Poland. Wiesbaden: Deutsche Universitas - Verlag.
- Whitaker M.K. (2011). Dimensions of organizational culture during a merger: a quantitative perspective from non -managerial employees. Capella University.
- Raport Hay Group. (2007). Dangerous Liaisons. Mergers and acquisitions: the integration game.
- Raport IBM. (2007). Skok na głęboką wodę: jak z sukcesem przeprowadzić fuzję lub przejęcie.
- Raport KPMG. (2011). Rynek fuzji i przejęć, Polska na tle Europy Środkowo-Wschodniej 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171268515