Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Role of Marketing Research in Cluster in the Context of Knowledge Management Concept
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł podkreśla strategiczną rolę właściwie prowadzonych badań marketingowych w procesach: zarządzania klastrem, w tym zarządzania wiedzą klastra. Autorzy prezentują istotę klastrów, będących organizacjami opartymi na wiedzy i zorientowanymi na jej permanentny rozwój, oraz założenia koncepcji zarządzania informacją i wiedzą. Wskazują także, że wyniki badań marketingowych mogą stanowić wartościowe źródło wiedzy, pozwalając menedżerom klastrów podejmować decyzje obciążone mniejszym ryzykiem(abstrakt oryginalny)
The article emphasizes the strategic role of properly conducted marketing research in the process of cluster management, including knowledge management in a cluster. The authors present the essence of clusters, which are knowledge-based organizations and oriented towards permanent development as well as assumptions for information and knowledge management. The authors also indicate that the results of marketing research can be a valuable source of information, allowing clusters managers to make lower risk decisions(original abstract)
Rocznik
Strony
49--60
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
autor
- Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
- Badania marketingowe. Teoria i praktyka, K. Mazurek-Łopacińska (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
- Błaszczuk A., Brdulak J., Guzik M., Pawluczuk A., Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach, Wyd. SGH, Warszawa 2004.
- Churchill G., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- Dolińska M., Wpływ klastrów na rozwój wiedzy i zastosowanie innowacji w przedsiębiorstwach, [w:] Klastry - wiedza, innowacyjność, rozwój, J. Buko, M. Frankowska (red.), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 719, Ekonomiczne Problemy Usług nr 94, Szczecin 2012.
- Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- Garbarski L., Wpływ zmian w marketingu na obszary badań marketingowych, [w:] Badania marketingowe w przestrzeni europejskiej, K. Mazurek-Łopacińska (red.), Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1107, Wrocław 2006.
- Głuszek E., Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2004.
- Grudzewski W., Hejduk I., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa 2004.
- http://www.nutribiomed.pl/pl/cele_i_misje.
- Jaciow M., Pomiar efektywności badań marketingowych, [w:] Badania marketingowe. Metody, nowe technologie, obszary aplikacji, K. Mazurek-Łopacińska (red.), PWE, Warszawa 2008.
- Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2011.
- Kaniewska-Sęba A., Leszczyński G., Pilarczyk B., Badania marketingowe na rynku business-to-business, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
- Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 2007.
- Klastry w województwie dolnośląskim, PARP, Warszawa 2011.
- Mazurek-Łopacińska K., Tendencje i kierunki w badaniach marketingowych, [w:] Badania marketingowe. Metody, tendencje, zastosowania, K. Mazurek-Łopacińska (red.), Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1004, Wrocław 2003.
- Meier zu Köcker G., Garnatz L., Klastry jako instrumenty inicjujące prace badawczo-rozwojowe między Niemcami a Koreą, PARP, Warszawa 2012.
- Michalski E., Badania marketingowe w przedsiębiorstwie - aspekty poznawcze i efektywnościowe, [w:] Badania marketingowe w przestrzeni europejskiej, K. Mazurek-Łopacińska (red.), Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1107, Wrocław 2006.
- Mikuła B., Pietruszka-Ortyl A., Potocki A., Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku, Difin, Warszawa 2002.
- Nizard G., Metamorfozy przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
- Oczachowski D., Kultura kognitywna organizacji a prowadzenie badań marketingowych, [w:] Badania marketingowe - metody, nowe podejścia i konteksty badawcze, K. Mazurek-Łopacińska, M. Sobocińska (red.), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego nr 236, Wrocław 2011.
- Palmen L., Baron M., Przewodnik dla animatorów inicjatyw klastrowych w Polsce, PARP, Warszawa 2011.
- Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- Sojkin B., Modele badań marketingowych w przedsiębiorstwie na rynku europejskim, [w:] Badania marketingowe w przestrzeni europejskiej, K. Mazurek-Łopacińska (red.), Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1107, Wrocław 2006.
- Szewczyk M., Ciesielska M., Podstawy statystyczne badań marketingowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, Opole 2011.
- Tworzenie wartości w klastrze, M. Frankowska (red.), PARP, Warszawa 2012.
- Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, K. Perechuda (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
- Zarządzanie zasobami informacyjnymi w warunkach nowej gospodarki, R. Borowiecki, J. Czekaj (red.), Difin, Warszawa 2010.
- Zimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171268527