Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Market Assets or Resources?
Języki publikacji
Abstrakty
Aktywa są podstawowym źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Ujawnianie informacji o strategicznych aktywach, czynnikach wzmacniających tę grupę oraz możliwość racjonalnego zarządzania tymi aktywami sprzyja utrzymaniu i wzmocnieniu pozycji na rynku. Aktywa rynkowe są specyficzną grupą, ponieważ każdy potencjalny i aktualny klient postrzega przedsiębiorstwo przez pryzmat tej grupy aktywów, dlatego tak ważną kwestią jest zdefiniowanie, usystematyzowanie i ujawnianie (na poziomie jednostki oraz w jej otoczeniu) informacji o tych aktywach przedsiębiorstwa.(abstrakt oryginalny)
Assets are the base source of permanent competitive advantage of a company. Disclosing information on strategic assets, factors influencing and strengthening them help managers to manage and make rational decisions. Market assets are a very important group because every potential and current client of a company perceives a company through them. Defining, classifying and disclosing information on these assets (on the company level and outside the company borders) is nowadays a primary research issue.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
82--93
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Barney J., Firm resources and sustained competitive advantage, "Journal of Management" 1991, vol. 17, no. 1, s. 101.
- Delaney P.R., Epstein B.J., Nach R., Weiss Budak S., GAAP 2003. Interpretation and application of Generally Accepted Accounting Principles 2003, Wiley 2002.
- Diefenbach T., Intangible resources: a categorial system of knowledge and another intangible assets, "Journal of Intellectual Capital" 2006, vol. 7, no. 3.
- Elements of financial statements. Statement of Financial Accounting Concepts no. 6, Financial Accounting Standards Board.
- Encyklopedia organizacji i zarządzania, L. Pasieczny (red.), PWE, Warszawa 1981.
- Framework for the preparation and presentation of accounting statements, International Accounting Standards Committee 1989.
- Helin A., Sprawozdanie finansowe według MSSF. Zasady sporządzania i prezentacji, C.H. Beck, Warszawa 2006.
- http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2473611, 16.10. 2012.
- Huff A.S., Floyd S.W., Sherman H.D., Terjesen S., Zarządzanie strategiczne. Podejście zasobowe, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.
- Revised financial reporting exposure draft: Statement of principles for financial reporting, Accounting Standards Board.
- Rumniak P., Standaryzacja wyceny wartości niematerialnych na potrzeby bilansowe przedsiębiorstwa, Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości, tom 60 (116).
- Sharp B., Brand equity and market-based assets of professional service firms, "Journal of Professional Services Marketing", vol. 13, no. 1.
- Solomons D., Guideliness for financial reporting standards, Routledge, reprint edition (August 1, 1997).
- Srivastava R.K., Fahey L., Christensen K.H., The resorce-based view and marketing: The role of market- based assets In gaining competitive advantage, "Journal of Management" 2001, vol. 27.
- Srivastava R.K., Shervani T., Fahey L., Market-based assets and shareholder value: A framework for analysis, "Journal of Marketing", January 1998, vol. 62.
- Technical guide on internal audit of intangible assets, The Institute of Chartered Accountants of India, New Dehli June 2009, www.icai.org.
- Ustawa z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (DzU 2002 nr 76, poz. 694).
- Wernelfelt B., A resource-based view of the firm, "Strategic Management Journal" 1984, vol. 5, s. 172-173.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171268619