PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Funkcja personalna we współczesnej organizacji : wybrane zagadnienia zarządczo-analityczne | 155--164
Tytuł artykułu

Cele strategiczne w systemach motywacyjnych przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Strategic Targets in Motivational Systems of Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu przedstawiono problematykę formułowania celów strategicznych, strategii personalnych oraz motywowania z uwzględnieniem możliwości wspierania przez systemy motywacyjne celów strategicznych przedsiębiorstw. Praktyczną realizację powiązania strategii i motywowania przedstawiono na podstawie badań empirycznych przeprowadzonych w przedsiębiorstwach niemieckich, które szeroko wdrażają do praktyki funkcjonowania idee controllingu i zarządzania strategicznego. (fragment tekstu)
EN
The article introduces the building problems of strategic targets, personal strategies and motivation in enterprises with particular reference to possibilities of supporting strategic targets by motivational systems. It presents the practical realization of supporting the strategy introduced on the ground of empirical research in German enterprises which widely initiate practical ideas of controlling and strategic management. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, doktorant
Bibliografia
  • Czakon W., Jak zbudować system motywacyjny dla centrów kosztów, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2007 nr 4.
  • Fischer M.T., Rodl K., Theoretische Grundlagen und empirische Befunde aus deutschen Unternehmen, "Controlling & Management" 2007, H. 1.
  • Karney J.E., Człowiek i praca. Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1998.
  • Kawka T., Wynagradzanie pracowników, [w:] Zarządzanie kadrami, red. T. Listwan, C.H.Beck, Warszawa 2006.
  • Kozarowicz H., Misja i cele strategiczne przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie strategiczne, AE, Wrocław 1997.
  • Listwan T., Modele i składniki strategicznego zarządzania kadrami, [w:] Zarządzanie kadrami, red. T. Listwan, C.H. Beck, Warszawa 2006.
  • Morawski M., Zarządzanie przez motywowanie, [w:] Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody, red. K. Perechuda, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000.
  • Penc J., Motywowanie w zarządzaniu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.
  • Penc J., Strategie zarządzania, t. 2, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1995.
  • Penc J., Sztuka skutecznego zarządzania, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2006.
  • Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Sikorski Cz., Profesjonalizm. Filozofia zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
  • Steinmann H., Schreyogg G., Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171268789

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.