PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | Przedsiębiorstwa i rynki - warunki gospodarowania | 39--47
Tytuł artykułu

Przewagi konkurencyjne w branży motoryzacyjnej i ich konsekwencje dla utrzymania pozycji konkurencyjnej na przykładzie koncernów General Motors i Toyota

Autorzy
Warianty tytułu
Competitive Advantages in the Automotive Industry and Their Significance for Keeping the Dominant Position, Based on Cases of General Motors and Toyota
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest wskazanie kluczowych przewag konkurencyjnych odpowiedzialnych za obserwowane zmiany rynku motoryzacyjnego, a także ich roli w osiąganiu długookresowej przewagi konkurencyjnej. (fragment tekstu)
EN
The paper describes the global automotive industry and the conditions of the market leaders functioning. The author mentions types of competitive advantages that are the determinants in keeping the long-term dominant position. Moreover, the article emphasizes their importance in reaching for strategic success. (original abstract)
Rocznik
Strony
39--47
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, doktorant
Bibliografia
  • Audi - pasmo sukcesów i kolejny zryw, "Zarządzanie na Świecie" 2006 nr 4, s. 28.
  • Hamel G., Innowacje w sferze zarządzania, "Harvard Business Review Polska" 2006 nr 4.
  • Historyczne ustępstwa związkowców w koncernach CM, Ford i Chrysler, "Zarządzanie na Świecie" 2008 nr 1.
  • Łuczak M., Strategie w działalności przedsiębiorstwa, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2003.
  • Mitura A., Branża częściowo mocna, "CIO Magazyn Dyrektorów IT" 2006 nr 5.
  • Moszkowicz M. (red.). Zarządzanie strategiczne. Systemowa koncepcja biznesu, PWE, Warszawa 2005.
  • Obłój K., Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa 2002.
  • Olszewska B., Współczesne uwarunkowania zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem. AE, Wrocław 2001.
  • Porter M., Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników. Helion, Gliwice 2006.
  • Skawińska E. (red.). Konkurencyjność przedsiębiorstw - nowe podejście, PWN, Warszawa 2002.
  • Szanse na uzdrowienie General Motors wreszcie rosną, "Zarządzanie na Świecie" 2006 nr 4.
  • "Tajemnice" sukcesów Toyoty, "Zarządzanie na Świecie" 2007 nr 3.
  • Toyota: czego uczy długa wspinaczka na szczyt, "Harvard Business Review Polska" 2008 nr 1.
  • Tubielewicz A., Zarządzanie strategiczne w biznesie międzynarodowym, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2004.
  • Zmiany układu sił w branży motoryzacyjnej, "Zarządzanie na Świecie" 2006 nr 1.
  • www.motogazeta.mojeauto.pl/premiery.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171268989

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.