PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 6(38) Determinanty rozwoju gospodarczego w świetle ekonomii neoklasycznej i behawioralnej | 189--201
Tytuł artykułu

Odpowiedzialność wobec interesariuszy z perspektywy małego przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Accountability to Stakeholders from the Perspective of Small Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule poruszono temat kształtowania odpowiedzialności wobec interesariuszy z perspektywy małego przedsiębiorstwa. Ukazano znaczenie małych przedsiębiorstw jako kluczowych w gospodarce oraz bardziej szczegółowo omówiono odpowiedzialność wobec pracowników, klientów, dostawców oraz społeczności lokalnej, uwzględniając specyfikę małego przedsiębiorstwa. Analiza problemu została oparta na badaniach własnych i wtórnych oraz na literaturze przedmiotu.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the issue of accountability to stakeholders taking into account the specificities of small business. It discusses the responsibility to employees, customers, suppliers, and the local community based on the author's own and secondary research as well as the related literature.(original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bartczak I., Firmy rodzinne pomagają w budowie lokalnych społeczności, "Gazeta Prawna" 2.11.2006, nr 213(1831).
  • Czy śląskie firmy są aktywne społecznie?, raport Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce i Fundacja Bankowej im. Leopolda Kronenberga, Warszawa wrzesień 2006.
  • Davis A., Wszystko co powinieneś wiedzieć o PR, odpowiedzi na 500 najważniejszych pytań, Wyd. Rebis, Poznań 2005.
  • Europejska Karta Małych Przedsiębiorstw, przyjęta 19-20 czerwca 2000 г., Komisja Europejska 2000.
  • Freeman R.E., Strategic Management: A Stakeholder Approach, Pitman, Boston 1984.
  • Kulig-Moskwa K, Public relations małych przedsiębiorstw, praca doktorska, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Zarządzania, Informatyki i Finansów, Wrocław 2008.
  • Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, www.pfcg.org.pl/article/12760_Interesariusz_ang._ stakeholder.htm [20.01.2010].
  • Odpowiedzialny biznes. Zbiór przykładów dobrych praktyk wśród małych i średnich przedsiębiorstw z całej Europy, Komisja Europejska, Luksemburg 2004.
  • PR a społeczne zaangażowanie biznesu, czyli jak budować relacje z grupami ważnymi dla firmy i realnie zmieniać świat na lepsze, red. A. Golerska-Stafiej, Warszawa 2004.
  • Razowski J., Słownik entomologiczny, PWN, Warszawa 1987.
  • Safin K., Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2008.
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach nowej gospodarki, red. Z. Wiśniewski, A. Pocztowski, Kraków 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171269609

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.