PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 153 Cognition and creativity support systems | 83--94
Tytuł artykułu

Mobile Technologies as Infrastructural Support for Company Internal Communication Processes

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Technologie mobilne jako infrastrukturalne wsparcie procesów komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This paper discusses mobile technologies as an important factor of potential improvement and enhancement of internal communication processes. Barriers to integration of mobile technologies with internal communication processes are also discussed, together with postulated solutions aimed at minimizing such barriers.(fragment of text)
Czynniki wewnętrzne odgrywają coraz bardziej istotną rolę w kształtowaniu strategii biznesowych przez przedsiębiorstwa, dla których kluczowym obszarem skutecznego funkcjonowania na rynku staje się aktywna i wydajna komunikacja wewnętrzna. W artykule podjęto próbę ukazania jednej z dróg doskonalenia procesów komunikacji wewnętrznej poprzez zastosowanie mechanizmów komunikacji zdalnej oraz geolokalizacji, możliwych do uzyskania dzięki wykorzystaniu technologii mobilnych. W artykule przedstawiono naturę i znaczenie procesów komunikacji wewnętrznej, jak również scharakteryzowano podstawowe jej obszary. Następnie dokonano analizy wpływu technologii mobilnych na procesy komunikacji wewnętrznej i wskazano przykłady ich doskonalenia z wykorzystaniem omawianych technologii. Przedstawiono również bariery integracji technologii mobilnych i procesów komunikacji wewnętrznej, a także zaproponowano rozwiązania ukierunkowane na minimalizację tych barier.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Alcatel - Lucent Enterprise: OpenTouch - komunikacja mobilna, http://lead.download.idg.pl/sbwps/33e40f955ed8 8103c059d8a052891417/50c7bd9c/nw/09_2012/NW_2012_09_ veracomp1.pdf.
  • Arora V., Mobile Communications: Design for Goal, Not for Technology, Communications Executive Council, maj 2012, http://www.executiveboard.com/communications-blog/mobilecommunications- design-for-goal-not-for-technology/.
  • Bielawski P., Komunikacja wewnętrzna, 2006, http://www.proto.pl/PR/Pdf/komunikacja_wewnetrzna.pdf.
  • Cybulska J., W świecie komunikacji. Komunikacja wewnętrzna w organizacji, "Bezpieczeństwo i Ochrona Pożarnicza" 2011, No 4.
  • Gupta M.P., Sahu G.P., Salil G., Assesing Impact of Mobile Communication on Organizations: A Flexibility Analysis, "Global Journal of Flexible Systems Management" 2009, p. 11-23.
  • Hammer M., Champy J., Reengineering w przedsiębiorstwie, Neumann Management Institute, Warszawa 1996.
  • Holtz S., Communicators: Get Ready to Start a Communications Mobility Audit, 2012, http://holtz.com/blog/blog/ communicators- get-ready-to-start-a-communications-mobility-audit/3906/.
  • Jabłońska K., Komunikacja wewnętrzna w biznesie, 2011, http://www.networkmagazyn.pl/komunikacja-wewnetrzna-wbiznesie.
  • Kutera R., Łysik Ł., Mobilne społeczności w procesach komunikacji marketingowej, [in:] M. Pańkowska (ed.), Wiedza i komunikacja w innowacyjnych organizacjach. Komunikacja elektroniczna, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Wydawnictwo UE, Katowice 2011, p. 243-257.
  • Netia S.A., 2013, http://www.netia.pl/oferta-firma/unifiedcommunications. html.
  • Potocki A., Instrumenty komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa 2008.
  • PRWeb, Internal Communications System Innovator Adds Mobile Messaging Feature to Instantly Reach Targeted Employees Wherever They Are, 2012, http://www.prweb.com/releases/2012/9/prweb9848378.htm.
  • Rogala A., Rola lidera w procesie komunikacji wewnętrznej, Wiedza PR - PR w firmie, 2009, http://www.epr.pl/rola-lideraw- procesie-komunikacji-wewnetrznej,pr-w-firmie,13705,1.html.
  • Urząd Komunikacji Elektronicznej, Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2011 roku. Klienci instytucjonalni, Raport UKE, PBS DGA i CBM INDICATOR, 2011.
  • [Stan99] Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Astrum, Wrocław 1999.
  • Szymańska A., Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Unimex, Wrocław 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171269687

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.