PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 303 Gospodarka turystyczna w regionie : wybrane problemy funkcjonowania regionów, gmin i przedsiębiorstw turystycznych | 265--275
Tytuł artykułu

Portal internetowy jako narzędzie komunikacji i promocji obszarów recepcji turystycznej - analiza porównawcza na przykładzie województwa podkarpackiego i szwajcarskiego kantonu Ticino

Warianty tytułu
Internet Portal as a Communication and Promotion Tool of Tourism Destinations - a Comparative Analysis on the Example of Subcarpathian Voivodeship and the Canton of Ticino
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Turystyczna strona internetowa regionu jest nie tylko jego ogólnym przedstawieniem i prezentacją oferty. Przede wszystkim jest jego wizytówką, narzędziem promocji i komunikacji z turystą, a także zaproszeniem do przybycia. Celem niniejszego opracowania jest analiza porównawcza oficjalnych portali turystycznych dwóch regionów: województwa podkarpackiego i szwajcarskiego kantonu Ticino. Zastosowana metodologia badań kładzie nacisk zarówno na treści i funkcjonalność portali, jak również na doświadczenia i wrażenia użytkowników związane z wizytą na stronie. Wnioski płynące z przeprowadzonej analizy mogą stać się inspiracją dla organizacji odpowiedzialnych za promocję regionów turystycznych w Polsce.(abstrakt oryginalny)
EN
A travel website of a region is not only its representation and presentation of its offer. First and foremost is its showcase, promotion and communication tool with a tourist, as well as an invitation to visit. The purpose of this study is a comparative analysis of the official tourist portals of two regions: Subcarpathian Voivodeship and the Swiss Canton of Ticino. Research methodology focuses on both the contents and functionalities of the portals, as well as user experiences related to the visit on the website. The findings of the analysis can be an inspiration for the organizations responsible for the promotion of tourist regions in Poland.(original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
autor
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
Bibliografia
  • Bengson D., Fan D., An Analysis of Public Attitudes, Beliefs, and Values Expressed in the News Media, "Environment and Behavior" 1999, no. 31 (4).
  • Blackshaw P., Nazzaro M., Consumer-generated media (cgm) 101: Word-of-mouth in the age of the web-fortified consumer, 2006 http://www.nielsen-online.com/downloads/us/buzz/nbzm_ wp_CGM101.pdf?goback=%2Egde_3829132_member_214673813, d ostęp: marzec 2013.
  • Buhalis D., eTourism: Information technology for strategic tourism management, Prentice Hall, Harlow 2003.
  • Buhalis D., Spada A., Destination Management Systems: Criteria for Success: An Exploratory Research, "Journal of Information Technology & Tourism" 2008, no. 3 (1).
  • Cantoni L., Faré M., Bolchini D., Inversini A., Giulieri F., European Cities and Web Tourism Communication, An Indicators-based Pilot Study, Proceedings of the Travel Distribution Summit, Europe, Research Conference, Axon Imprint, London 2007.
  • Choi S., Lehto X., Morrison A., Destination image representation on the web: Content analysis of Macau travel related websites, "Tourism Management" 2007, no. 28 (1).
  • Czupryn A., Simm M., Szwajcaria i Liechtenstein - praktyczny przewodnik, Pascal, Warszawa 2008.
  • Dix A., Finlay J.E., Abowd G.D., Beale R., Human-Computer Interaction, Prentice Hall 2003.
  • Doolin B., Burgess L., Cooper J., Evaluating the use of the Web for tourism marketing: a case study from New Zealand, "Tourism Management" 2002, no. 23 (5).
  • Essawy M., Testing the usability of hotel websites: the springboard for customer relationship building, "Information Technology and Tourism" 2006, no. 8 (1).
  • Frew A.J., O'Connor P., Destination marketing system strategies in Scotland and Ireland: an approach to assessment, "Information Technology and Tourism" 1999, no.2 (1).
  • Govers R., Go F., Glocal, Virtual and Physical Identities, Constructed, Imagined and Experienced, Palgrave Macmillan, 2009.
  • Inversini A., Cultural Destinations' Online Communication and Promotion: Discovering Official and Unofficial Online Sources Peculiarities of Cultural Destinations Promotion, LAP LAMBERT Academic Publishing, 2011.
  • Inversini A., Cantoni L., CulturalDestination Usability: The Case of Visit Bath, [w:] Information and Communication Technologies in Tourism 2009 - Proceedings of the International Conference in Amsterdam, red. W. Hopken, U. Gretzel, R. Law, Netherland, Springer, Wien, iProspect, 2009.
  • Inversini, A., Cultural Destinations' Communication and Promotion, PhD Dissertation, Università della Svizzera Italiana, Lugano 2010.
  • Ip C., Law R., Lee H., A review of website evaluation studies in the tourism and hospitality fields from 1996 to 2009, "International Journal of Tourism Research" 2011, no. 13 (3).
  • Kłos S., Podkarpackie, BOSZ, Olszanica 2005.
  • Litvin S.W., Goldsmith R.E., Pan B., Electronic word-of-mouth in hospitality and tourism management, "Tourism Management" 2008, no. 29.
  • Marchiori E., eTcoMM - eTourism Communication Maturity Model. A framework to evaluate the maturity of a DMO when it comes to the online communication management. The case of Canton Ticino and Lombardy, "International Journal of IT in Travel and Tourism" 2012.
  • Marchiori E., Inversini A., Cantoni L., Da Col S., Classifying online conversations about Tourism Destinations. A tourist perspective, http://www.brand-management.usi.ch/pag/conferencetracksday2. html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171269755

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.