PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 2 | 253--261
Tytuł artykułu

Identyfikacja potrzeb mieszkańców regionu oraz możliwości ich zaspokajania metodą PRA w marketingu terytorialnym

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Identification of the Needs of Regions Inhabitants and Possibilities of Fulfilling the Needs through the Use of PRA Method, Based on German Project
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jedną z istotnych funkcji marketingu terytorialnego jest identyfikacja oraz zaspokajanie potrzeb mieszkańców danej jednostki terytorialnej. Prowadząc badania, których efektem ma być określenie tych potrzeb, można korzystać z wielu różnych metod i technik. Jedną z nich jest nowoczesna metoda PRA. Celem opracowania jest przedstawienie tej metody (ujęcie teoretyczne) oraz jej wykorzystania w zrealizowanym projekcie niemieckim. (abstrakt oryginalny)
EN
One of the crucial functions of territorial marketing is the identification and fulfilment of the needs of a territorial unit's inhabitants. Conducting research into this topic, can employ various methods and techniques. One of them is a modern technique PRA. The paper aims at the presentation of the method (theoretical background), and its use in the German project. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
253--261
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
Bibliografia
  • Adamowicz M., Marketing regionalny na przykładzie Zielonych Płuc Polski, "Problemy zarządzania", Wyd. UW, Warszawa 2005.
  • Bartle P., Metody oceny z udziałem członków społeczności, 1967-2007, tłumaczenie A. Chmielnicki. http://www.scn.org/gcad/modules/par-tepo.htm
  • Currle J., K. Delius, PRA-ein Instrument fuer Entwicklungim laendlichen Raum?Ausbildung und Beratung [w:] P. Hartmann, Untersuchungsmethode aus sozialwissen-schaftlicher Sicht; Perspektiven fur altere Menschen, Dokumentation 1998/4.
  • Domański T., Marketing terytorialny - wybrane aspekty praktyczne. [w:] T. Domański (red.) Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów. Wyd. Centrum Badań i Studiów Francuskich. Uniwersytet Łódzki 1997.
  • Koch L., Erfahrungsbericht ueber eine PRA-Projektwoche, [w:] P. Hartmann, Untersuchungsmethode aus sozialwissenschaftlicher Sicht. Dokumentation, 1996/6.
  • PRA. Kassel 2003. http://www.uni-kassel.de/fb6/kommlab/methoden/pra.html
  • Pudełkiewicz E., Problem pomiaru (efektywność i skuteczność) w badaniach marketingowych. [w:] M. Adamowicz (red.), Efektywność zarządzania marketingowego, wyd. SGGW, Warszawa 2005.
  • Rumpel P., Mestsky marketing, Verejna sprava, Ostrawa 2002/13, 29.
  • Rumpel P., T. Siwek, Marketing terytorialny a kreowanie regionów: przykład czeski. Przegląd geograficzny, 2006/78.
  • Rumpel P., Teritorialni marketing jako koncept uzemniho rozvoje, Ostrava, Spisy Pnrodovedecke fakulty Ostravske univerzity 145, Ostravska univerzita, Ostrawa 2002.
  • Schromnik A., Marketing terytorialny - koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne [w:] Marketing terytorialny, T. Markowski (red.), Studia KPZK, Tom CXII, Warszawa 2002.
  • Szromnik A." Marketing terytorialny - geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania. [w:] T. Domański (red.) Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów. Wyd. Centrum Badań i Studiów Francuskich. Uniwersytet Łódzki 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171269929

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.