PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 304 Gospodarka turystyczna w regionie : rynek turystyczny - współczesne trendy, problemy i perspektywy jego rozwoju | 124--133
Tytuł artykułu

Znaczenie szlaków kulturowych dla rozwoju turystyki edukacyjnej

Autorzy
Warianty tytułu
The Importance of Cultural Routes for the Development of Educational Tourism
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Turystyka edukacyjna to podróże nastawione na zdobywanie lub poszerzanie wiedzy. Zaliczane są do niej wyjazdy studyjne i tematyczne, w których często wykorzystuje się schematy tworzone przez szlaki kulturowe. W artykule zaproponowano klasyfikację szlaków kulturowych, podano zasady ich tworzenia oraz komercjalizacji. Wskazano rolę samorządów lokalnych i wojewódzkich w procesie tworzenia i zarządzania szlakami kulturowymi. Omówiono najważniejsze bariery utrudniające tworzenie regionalnych produktów turystycznych na bazie szlaków kulturowych.(abstrakt oryginalny)
EN
Educational tourism is travel aimed at acquiring or expanding knowledge. The category includes field and theme trips. Educational tourism is often using for its own benefit schemes created by cultural routes. This paper proposes a classification of cultural routes, gives the rules for their creation and commercialization. The role of local and regional government in the creation and management of cultural routes has been pointed out. The most important barriers to the creation of cultural routes based on regional tourism products have been discussed.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie
Bibliografia
  • Becker Ch., Steinecke A. (red.), Kulturtourismus: Strukturen und Entwickulngsperspektiven, Fernuniversität, Hagen 1997.
  • Gaweł Ł., Zarządzanie Szlakiem Architektury Drewnianej w kontekście procesu profesjonalizacji szlaków kulturowych, "Turystyka Kulturowa" 2011, nr 1.
  • Fidyk K., Szlaki turystyczno-kulturowe Małopolski - stała oferta czy efemeryczne zjawisko, [w:] Kultura i turystyka. Wspólna Droga, red. B. Włodarczyk, B. Krakowiak, J. Latosińska, Uniwersytet Łódzki, Instytut Geografii Miast i Turyzmu, Łódź 2011.
  • Kałucki J., Szlakomania za miliony z unijnych dotacji, "Głos Szczeciński" 4.09.2011.
  • Kierunki rozwoju turystyki do 2015 r., Ministerstwo Sportu i Turystyki, Warszawa 2008.
  • Kruczek Z., Szlak oscypkowy w Małopolsce. Droga od pomysły do produktu turystycznego, [w:] Kultura i turystyka. Wspólna Droga, red. B. Włodarczyk, B. Krakowiak, J. Latosińska, Uniwersytet Łódzki, Instytut Geografii Miast i Turyzmu, Łódź 2011.
  • Kruczek Z., Parki tematyczne jako flagowe atrakcje turystyczne. Rozwój i globalizacja, "Turystyka Kulturowa" 2012, nr 3.
  • Kruczek Z., Kurek A., Nowacki M., Krajoznawstwo. Teoria i Metodyka, Proksenia, Kraków 2012.
  • Kruczek Z., Małopolski Szlak Architektury Drewnianej. Idea, kreacja, produkt turystyczny, "Problemy Turystyki i Hotelarstwa" 2003, z. 3 (7).
  • Nobis M., Turystyka dziedzictwa kulturowego, "Aura" 2007, nr 12.
  • Mikos von Rohrscheidt A., Turystyka kulturowa. Fenomen, potencjał, perspektywy, Wydawnictwo GWSHM Millenium, Gniezno 2008.
  • Mikos von Rohrscheidt A., Regionalne szlaki tematyczne. Idea, potencjał, organizacja, Proksenia, Kraków 2010.
  • Mikos von Rohrscheidt A., Szlak Piastowski w przebudowie. Struktura, zarzadzanie, oferta kulturowo- turystyczna, Proksenia, Kraków 2013.
  • Orzechowska-Kowalska K., Zasady tworzenia europejskich szlaków kulturowych, "Turyzm" 2003, nr 13/2, s. 69-78.
  • Puczko L., Ratz T., Trailing Goethe, Humbert, and Ulysses. Cultural Routes in Tourism, [w:] G. Richards (red.), Cultural tourism, Global and Local perspectives, The Haworth Hospitality Press, New York 2007, s. 131-148.
  • Stasiak A., Produkt turystyczny - szlak, "Turystyka i Hotelarstwo" 2006, nr 10, s. 9-40.
  • Stasiak A., Szlaki turystyczne - zagospodarowanie, atrakcja czy produkt turystyczny?, [w:] Szlaki turystyczne a przestrzeń turystyczna, red. P. Kuleczka, Zarząd Główny PTTK, Warszawa 2000.
  • Szlaki turystyczne jako specyficzny rodzaj produktu turystycznego, [w:] Droga szlaku lokalnego do produktu turystycznego. Zawoja, Małopolska Organizacja Turystyczna, Kraków 2006.
  • strona European Institute of Cultural Route;
  • http://www.culture-routes.lu/php/fo_index.php?lng=en, dostęp: 14.04.2013.
  • http://www.szlakikulturowe.dolnyslask.pl/, dostęp 14.04.2013
  • http://szlakimalopolski.mik.krakow.pl/, dostęp: 14.04.2013.
  • http://www.szlakikulturowe.dolnyslask.pl/, dostęp: 14.04.2013
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171270099

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.