PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 12 | z. 4 | 25--28
Tytuł artykułu

Wpływ atmosfery handlowej na zachowania nabywców finalnych produktów spożywczych

Warianty tytułu
Impact of Commercial Atmosphere on the Behavior of Final Buyers of Food Products
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pojęcie atmosfery- handlowej punktu sprzedaży detalicznej jako instrumentu marketingowego oddziaływania w handlu detalicznym, obecnie nie ma jednoznacznej definicji. W wielu opracowaniach atmosfera handlowa utożsamiana jest z pojęciem merchandisingu handlowego. Nie są to jednak pojęcia tożsame. Atmosfera handlowa punktu sprzedaży detalicznej oddziaływuje na zachowania nabywców w następujących obszarach: zwracania uwagi, dostarczania informacji oraz wpływania na emocje potencjalnych klientów. Respondenci zwracali uwagę na czynniki kształtujące atmosferę handlową, jak: muzyka, oświetlenie, zapach. Ważny był także wygląd budynku i witryny sklepowej, powierzchnia parkingowa oraz godziny otwarcia sklepu. (abstrakt oryginalny)
EN
The concept of commercial atmosphere of a retailer as a tool of marketing impact has no clear definition. In many descriptions commercial atmosphere is identified with the concept of merchandising. They are not identical. Commercial atmosphere of a retailer may interact in the following areas: drawing attention, providing information and influencing the emotions of potential customers. The respondents paid attention on factors influencing the purchising climate, such as music, lighting, flavour, designe of building and shop - window, parking place and working hours. (original abstract)
Rocznik
Tom
12
Numer
Strony
25--28
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • Baruk A.I. 2006: Jak skutecznie oddziaływać na odbiorców? Wybrane formy sprzedaży i wywierania wpływu na nabywców. Wyd. Dom Organizatora. Toruń, s. 108.
  • Baruk A.I. 2009: Wybrane bodźce aktywizujące młodych nabywców - wyniki badań empirycznych. [w:] Ryzyko. Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie. Strategie zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie - zarządzanie ryzykiem w warunkach kryzysu gospodarczego (red. J. Bizon-Górecka). Wyd. TNOiłC, Bydgoszcz, s. 309.
  • Łukasik P. 2008: Marketing w handlu detalicznym produktami spożywczymi. Wybrane aspekty zachowań nabywców. Wyd. UMCS, Lublin, s. 107.
  • Petrykowska J., Escher I. 2005: Jakość obsługi klienta w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. [w:] Rynkowe mechanizmy kształtowania jakości (red. S. Makarski). Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, s. 339.
  • Rudnicki L. 2004: Zachowania rynkowe nabywców. Mechanizmy i uwarunkowania. Wyd. AE, Kraków, s. 183-184.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171271685

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.