PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | Jakościowe badania marketingowe w Internecie | 85--103
Tytuł artykułu

Techniczne aspekty jakościowych badań marketingowych w Internecie

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Gromadzenie a następnie rejestracja informacji z jakościowych badań marketingowych online powinna się rozpocząć od przygotowania właściwej infrastruktury badawczej, tj. od zapewnienia komputerów stacjonarnych lub urządzeń mobilnych (laptopów, tabletów) z szybkim dostępem do Internetu, które umożliwią komfortową pracę zarówno badacza, jak i respondenta146. Kolejnym krokiem umożliwiającym szybką i sprawną komunikację badacza z respondentem w procesie poboru informacji jest wybór właściwego programu bądź aplikacji internetowej do gromadzenia i rejestracji danych w zależności od wybranej techniki jakościowych badań marketingowych: indywidualnego wywiadu pogłębionego, zogniskowanego wywiadu grupowego czy obserwacji. Wybór oprogramowania (aplikacji internetowych) uwarunkowany jest: realizacją badań w czasie rzeczywistym (synchronicznie) lub w czasie nierzeczywistym (asynchronicznie), celem realizowanego badania (gdzie ważne mogą być niewerbalne zachowania respondentów, co w konsekwencji oznacza konieczność pełnego zapisu przebiegu badania - zarówno dźwięku, jak i obrazu) oraz, co najważniejsze, przyjętą techniką badania (IDI, FGI, obserwacja). W konsekwencji należy wyodrębnić aplikacje przeznaczone przede wszystkim do przeprowadzenia wywiadów oraz do realizacji obserwacji
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • www.livetutoring.com
  • www.visionlive
  • www.groupquality.com
  • www.focusgroupit.com
  • www.code.google.com/p/oprnmeetings
  • www.dobreprogramy.pl
  • www.sotrender.pl
  • www.brand24.pl
  • Bieliński J,, Iwińska K., Rosińska-Kordasiewicz A., Analiza danych jakościowych przy użyciu programów komputerowych, "ASK" 2007, nr 16
  • Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011
  • Niedbalski J., Ślęzak I., Analiza danych jakościowych przy użyciu programu NVivo a zastosowanie procedur metodologii teorii ugruntowanej, "Przegląd Socjologii Jakościowej" 2012, nr 1, t. 8
  • www.phmed.umu.se
  • Niedbalski J., OpenCode - narzędzie wspomagające proces przeszukiwania i kodowania danych tekstowych w badaniach jakościowych, "Przegląd Socjologii Jakościowej" 2012, nr 1, t. 8
  • http://www.ifispan.waw.pl
  • www.dropbox.com
  • www.skydrive.live.com
  • www.drive.google.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171271799

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.