PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 2 (17) | 63--73
Tytuł artykułu

Działalność marketingowa jako element strategii logistycznej przedsiębiorstw z sektora MSP

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing activities as a part of the logistics strategy of SME's sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie badań własnych wybranych aspektów zarządzania działalnością marketingową w kreowaniu strategii logistycznej przedsiębiorstw z sektora MSP w branży cukierniczej. Przedmiotem badań była weryfikacja hipotezy o możliwości zastosowania działań marketingowych w strategiach logistycznych oraz poszukiwanie uwarunkowań tego zjawiska. Badaniami objęto 100 przedsiębiorstw MSP z branży cukierniczej (czynnik geograficzny nie był istotny), dobór próby był celowy - jako kryterium przyjęto posiadanie przez przedsiębiorstwo strategii logistycznej. Badania prowadzone były w latach 2000-2010 (...), w badanej grupie znajdowały się przedsiębiorstwa mikro, małe i średnie. Badania prowadzono metodą wywiadów bezpośrednich, konsultacji z ekspertami, badań wtórnych oraz analiz dostępnych raportów branżowych. (fragment tekstu)
EN
Marketing support of logistic process should be a stable element of each step of realization of process. This support can be an important change and help in management of SME's. Connecting the marketing activity with separate category of logistic process expects knowledge of marketing instruments orientated to product, market and participants of market, therefore outside of enterprise. Marketing support became as collection of preceding activities and affecting on essence of logistic process. In SME's necessary will be the cells connecting marketing activities with logistic process. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
63--73
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Białoń L., Janczewska D. (2004), Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Polsce - marketingowe metody oceny z perspektywy sektora, Warszawa.
  • Chudzyńska-Stępień N. (2013), Gorzki smak czekolady, "Forbes", 19.12.2013, www. forbes.pl/wydania/154, dostęp: 20.12.2013.
  • Dwiliński L. (2006), Zarys logistyki przedsiębiorstwa, Warszawa.
  • Ficoń K. (2008), Logistyka ekonomiczna. Procesy logistyczne, Warszawa.
  • Harison A., van Hoek R. (2010), Zarządzanie logistyką, Warszawa.
  • Janczewska D. (2011a), Badanie powstawania źródeł zagrożenia kryzysem w przedsiębiorstwie podczas realizacji procesu innowacyjnego, [w:] Gonicka J. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w kryzysie, Łódź.
  • Janczewska D. (2011b), Uwarunkowania procesów logistycznych w sektorze mikroprzedsiębiorstw, [w:] Zarządzanie innowacyjne w gospodarce i biznesie, t. XI, nr 13.
  • Janczewska D. (2013), Zarządzanie marketingowo- logistyczne procesami zaopatrzenia, [w:] Boguszewicz-Kreft M. (red.), Trendy i wyzwania współczesnego marketingu, t. 21, Gdańsk.
  • Obłój K. (1998), Strategia organizacji, Warszawa.
  • Owczarek L., Bieganowski A. (2003), Systemy jakości a bezpieczeństwo produktów żywnościowych, "Przemysł Spożywczy", nr 2.
  • Payne A. (1999), Marketing usług, Warszawa.
  • Wasiewicz R. (2006), Raport - nasz rynek słodyczy, "Marketing i Rynek", styczeń.
  • www.san-pajda.rze.pl, dostęp: 01.10.2013.
  • http://majami.pl/page.php, dostęp: 01.10.2013.
  • http://www.ewa- sa.pl/aktualnosci/kategoria/projekty-ue.html, dostęp: 01.10.2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171271857

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.