Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Economic Education of Children and Youth in Poland
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie badań ankietowych analizujących poziom wiedzy ekonomicznej dzieci i młodzieży w Polsce, a także inicjatyw po-dejmowanych w zakresie edukacji ekonomicznej. Pomimo bowiem wprowadzenia do szkół przedmiotów ekonomicznych, nastawionych na kształtowanie się postaw przedsiębiorczych wśród młodzieży (np. podstawy przedsiębiorczości, ekonomia w praktyce), nie jest ona przygotowana do efektywnego radzenia sobie w obszarze gospodarki. Omówienie poziomu wiedzy ekonomicznej uczniów szkół podstawowych oraz gimnazjów stanie się punktem wyjścia do scharakteryzowania inicjatyw zmierzających do poprawy poziomu edukacji ekonomicznej młodych Polaków.(fragment tekstu)
Knowledge and understanding of basic economic concepts is the basis for the future orientation of young people in the world of economy and influences taken in this sphere behavior. Nowadays, children earlier and earlier take activity in economy, thus the role of economic knowledge increases. The article records the results of research on economic knowledge concerning basic concepts and on the understanding of market mechanisms by Polish pupils as well as presents the institutional form of economic education in Poland. The conducted research show that young people in Poland have insufficient economic knowledge. Forms of economic education of pupils conducted by the Polish National Bank and other commercial banks as well as The Children University of Economic and The University of Young Economist are also discussed.(original abstract)
Rocznik
Strony
87--105
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Bibliografia
- Ch.R. Levy: W jaki sposób nabywamy pojęcia i wartości ekonomiczne. W: Psychologia ekonomiczna. Red. T. Tyszka. GWP, Gdańsk 2004, s. 284.
- W.B. Walstad, D. Robson: Basic Economic Test. Examiner's Manual. Joint Council on Economic Education, New York 1990.
- B. Majewski: Badanie świadomości i podstaw wiedzy ekonomicznej wśród uczestników programów edukacyjnych skierowanych do najmłodszych. "E-mentor" 2010, nr 2 (34).
- B. Majewski: Świadomość i dojrzałość ekonomiczna nastolatków - wyniki badania w roku szkolnym 2010/11. "E-mentor" 2011, nr 1 (38).
- M. Goszczyńska, S. Kołodziej, A. Trzcińska: Uwikłanie w świat pieniądza i konsumpcji. O socjalizacji ekonomicznej dzieci i młodzieży. Difin, Warszawa 2012, s. 125.
- A. Domurat, S. Kołodziej, A. Macko, T. Tyszka: Wiedza ekonomiczna polskiego społeczeństwa - 2008. Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego. Niepublikowany raport z badań 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171272005