Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Differences in Management Styles of the American and Japanese Model
Języki publikacji
Abstrakty
Wielu badaczy zajmujących się rozwojem gospodarczym zwracało uwagę na rolę, jaką odgrywają poglądy oraz postawy przedsiębiorców i pracowników w kontekście restrukturyzacji firm. Sposób reagowania na pojawiające się trudności ekonomiczne decyduje o sposobie ich przezwyciężania. Poniższy tekst dotyczy problematyki zarządzania zmianą z szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień, jak strategie japońskie (kyosei) i amerykańskie (reengineering). Autor charakteryzuje wymienione sposoby zarządzania organizacjami, wskazując na występujące między nimi różnice. (abstrakt oryginalny)
Many researchers studying the economic growth pointed to the role of views and attitudes of entrepreneurs and employees within the context of firm restructuring. The way of reacting to emerging economic difficulties determines the approach of overcoming them. The text below concerns problems associated with managing change including issues such as Japanese strategies (kyosei) and American strategies (reengineering). The author characterizes the above-mentioned ways of managing organizations while pointing to their differences. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
40--52
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Zarządzania / Polish Open University
Bibliografia
- Alexander A.J. [1997], Japanese Direct Investment in the United States: Revising and Updating Perceptions, www.jei.org/AJAclass/FDIinUS.pdf.
- Champy J. [1995], Reengineering management. The mandate for new leadership, Harper Business.
- Daft R.L. [1995], Organization Theory and Design, West Publishing Company.
- Edwards Ch., Preece I. [1997], A Survey of BPR Activity In the UK, za: Peppard J., Rowland P., Re-engineering, Gebethner&Ska, Warszawa.
- Gordon A. [2010], Nowożytna historia Japonii, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.
- Hammer M., Champy J. [1996], Reengineering w przedsiębiorstwie, Neumann Management Institute, Warszawa.
- Ishida H., Executive Director Caux Round Table Japan, wypowiedź podczas prezentacji raportu Odpowiedzialny biznes w Polsce 2006. Dobre praktyki, www.odpowiedzialnybiznes.pl/pl/praktyka-csr/dobre-praktyki/raporty/raport-2.
- Kaku R. [2007], Ścieżka kyosei, [w:] Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Harvard Business Review, Wyd. Helion, Gliwice.
- Kanter R.M. [2007], Od powierzchownych zmian do poważnych transformacji. Sektor społeczny jako poligon dla innowacji w biznesie, [w:] Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Harvard Business Review, Wyd. Helion, Gliwice.
- McKenna E., Beech N. [1997], Zarządzanie zasobami ludzkimi, Gebethner & Ska, Warszawa.
- Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Informator ekonomiczny o krajach świata, Japonia, www.msz.gov.pl/files/informatorekonomiczny-pdf/Japonia/Japonia 04.pdf.
- Morita A., Reingold E.M., Shimomura M. [1996], Made in Japan. Akio Morita i Sony, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa.
- Peppard J., Rowland P. [1997], Re-engineering, Gebethner & Ska, Warszawa.
- Potocka E. [2004], Japonia - przemiany wewnętrzne w ostatnim dziesięcioleciu XX wieku. Od społeczeństwa grupowego do zagubionej jednostki, [w:] Potocka E., Pietrasiak M. (red.), Współczesna Japonia. Mocarstwo na rozdrożu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
- Rok B., Zasady Caux Round Table dla biznesu, www.etycznykapitalizm.pl.
- Shafritz J.M., Ott J.S. [1996], Classic of Organization Theory, Wadsworth Publishing Company.
- Stoner A.F., Wankel Ch. [1996], Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Trice H.M., Beyer J.M. [1993], The Cultures of Work Organizations, Prentice Hall.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171272583