PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | Marketing wobec wyzwań XXI wieku | 9--51
Tytuł artykułu

Uwarunkowania eurorynku jako ponadnarodowe otoczenie funkcjonowania przedsiębiorstw

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Cechą charakterystyczną współczesnego rynku jest m.in. konieczność funkcjonowania przedsiębiorstw, a także innych podmiotów rynkowych w warunkach coraz szybszych zmian zachodzących w otoczeniu. Osiągnięcie rynkowego powodzenia staje się coraz trudniejsze, wymaga nieraz gruntownego przeformu- łowania dotychczasowych strategii, w tym marketingowych, w poszukiwaniu nowych sposobów osiągania przewagi konkurencyjnej, a także permanentnej innowacyjności i ciągłego doskonalenia zdolności adaptacyjnych. Niniejsza praca stanowi próbę identyfikacji opcji strategicznych (marketingowych) podmiotów rynkowych wobec otoczenia kształtującego obraz współczesnych rynków i zjawisk, m.in. takich, jak postępująca internacjonalizacja działalności gospodarczej (w tym integracja gospodarek narodowych w ramach rozszerzającego się wspólnego obszaru gospodarczego Unii Europejskiej), dynamiczny rozwój nowych technologii (z konsekwencją w postaci np. homogenizacji produktów oraz przewartościowań w znaczeniu kanałów rynkowych), przemiany w zachowaniach nabywców uwidaczniane poprzez takie zjawiska, jak indywidualizacja popytu, pragmatyzm, wzrost świadomości konsumentów.(...) Prowadzenie badań nad zachowaniami podmiotów rynkowych wobec postępującej zmienności czynników otoczenia staje się koniecznością z punktu widzenia efektywności konkurowania, a więc i możliwości rozwoju badanych przedsiębiorstw oraz sektorów, w których funkcjonują, zaś w szerszym aspekcie także wzrostu efektywności krajowej gospodarki, co wydaje się przesądzać o użyteczności realizacji tego typu projektu badawczego. Jego główny cel można sprowadzić do identyfikacji zachowań celowo wybranych podmiotów rynkowych oraz realizowanych strategii marketingowych w kontekście adaptacji do zmieniających się warunków otoczenia. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/549116,ke_konieczna_ewolucj a_gospodarki_ue_ zasoby_naturalne_sie_kurcza.html
  • Wiktor J.W., Rynek Unii Europejskiej. Koncepcja i zasady funkcjonowania, Akademia Ekonomiczna, Kraków 2005.
  • Berndt R., Altobelli C.F., Sander M., Internationales Marketing-Management, Springer, Berlin, Heidelberg 2010.
  • Keegan W.J., Schlegelmilch B.B., Globales Marketing-Management: A European Perspective, Pearson Education Limited, Edinburg Gate 2001.
  • Proff H., Internationales Management in Ostasien, Lateinamerika und Schwarzafrika, Oldenbourg Wissenschaftsverlag, München 2004.
  • Meffert H., Bolz J., Internationales Marketing Management, Verlag Kohlhammer, Stuttgart 1998.
  • Emrich Ch., Inter kultur elles Marketing-management: Erfolgsstrategien, Konzepte, Analysen, Verlag Gabler, Wiesbaden 2009.
  • Czinkota M.R., Ronkainen I.A., International Marketing, Thomson-South-Western, Mason 2004.
  • Wiktor J.W., Oczkowska R., Zbikowska A., Marketing międzynarodowy, Zarys problematyki, PWE, Warszawa 2008.
  • Mueller S., Kornmeier M., Strategisches Internationales Management: Internationali- sierung der Unternehmenstâtigkeit, Verlag Vahlen, München 2002.
  • Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004.
  • http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?referencc= IP/07/126&format=HTML&aged= 1 &language=PL
  • Transport. Wyniki działalności w 2010 r., GUS, Warszawa 2011, s. 58.
  • Eurostat 2009. Regional GDP per inhabitant in the EU27. GDP per inhabitant in 2006 ranged from 25% of the EU27average in Nord-Est in Romania to 336% in Inner London. Eurostat news releases, 23-19 February.
  • http://ec.europa.eu/economy_finance/focuson/inflation/measuring_pl.htm
  • Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer business, Kraków 2009.
  • Hofstede G., Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, PWE, Warszawa 2007.
  • Hofstede G., Culture's Conséquences: compating values, behaviors, institutions, and organizations across nations, Sage Publications Thousand Oaks CA 2001.
  • http://www.clearlycultural.com/geert-hofstede-cultural-dimensions/
  • http://europa.eu/pol/env/indexj3l.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171273207

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.