PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 19 Wielokulturowość, ukierunkowanie na wartości i społeczna odpowiedzialność : nowe wyzwania w zarządzaniu organizacją | 163--179
Tytuł artykułu

Odpowiedzialny biznes - modna koncepcja czy odrodzenie wartości?

Warianty tytułu
Responsible Business - a Fashionable Concept or Revival of Values
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie porządkuje wiedzę na temat koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu oraz jej specyfiki w kontekście małych i średnich przedsiębiorstw. Omówione zostały różnice pomiędzy stosowaniem CSR w dużych organizacjach i w MSP, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw polskich. Predyspozycje do zaangażowania społecznego przedsiębiorcy przedstawione zostały na kilku modelach teoretycznych, a konkretne przykłady dobrych praktyk zaczerpnięto z raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zaproponowane w opracowaniu przedsiębiorstwo i jego zarząd to próba pokazania, że nadszedł czas na inne podejście do biznesu, oparte na wartościach przedsiębiorcy, na wartościach, dzięki którym CSR wkrada się do przedsiębiorstwa niemal w sposób niezauważony. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper organizes knowledge about the concept of Corporate Social Responsibility and its specificity in case of small and medium-sized enterprises. It discusses the differences between the implementation of CSR in large organizations and SMEs, with particular emphasis on Polish enterprises. Entrepreneurs' predispositions to engage socially have been presented at several theoretical models and concrete examples of good practices taken from the report of the Responsible Business Forum. The company and its management presented in this paper is an attempt to show that the time has come for a different approach to business, based on the entrepreneur's values, the values by which CSR sneaks into the business almost unnoticed. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
  • Aiton Caldwell S.A.
Bibliografia
  • Bechert S., Gorynia-Pfefier N. (2008), Polsko-niemieckie przedsiębiorstwa oraz wymagania ich Stakeholder; Rekomendacje na temat społecznej odpowiedzialności biznesu, RKW Kompetenzzentrum, Klarman Druck, Kelkheim.
  • Berger-Douce S. (2007), Les stratégies d'engagement societal des entrepreneurs, "Revue de l'Entrepreneurial", Vol. 6, No 1, s. 53-71.
  • Browne J., Nuttal R. (2013), Beyond Corporate Social Responsibility: Integrated External Engagement, Strategy Practice, McKinsey Quarterly, https://www.mckinseyquarterly.com/Beyond_corporate_social_responsibility_Integrated_external_engagement_3069
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171273561

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.