PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 4 | 40--44
Tytuł artykułu

Motywowanie w e-nauczaniu - z doświadczeń praktyka

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Motywacja do uczenia się (szkolna) to czynnik dynamizujący bądź ukierunkowujący uczenie się jednostki. Wiąże się ona z odczuwaniem wiary we własne możliwości, z przekonaniem ucznia, że sprosta wszelkim wymaganiom, jakie stawia przed nim uczestniczenie w życiu szkoły. Motywowanie do nauki to jedna z podstawowych kompetencji nauczyciela i każdy z nich ma na to swoje sposoby. Jednakże e-nauczanie stawia przed nauczycielem nowe wyzwania. Niniejszy artykuł zawiera refleksje na temat pojęcia motywacji szkolnej w kontekście specyficznej sytuacji nauczania - e-learningu, a także przedstawia wyniki badań na temat oczekiwań, potrzeb i motywów deklarowanych przez e-studentów oraz stosowane przez autorkę sposoby motywowania uczestników studiów zdalnych.(abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
40--44
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Covington M.T., Teel K.M., Motywacja do nauki, GWP, Gdańsk 2004.
  • Hamer H., Klucz do efektywności nauczania, Veda, Warszawa 1994.
  • Harmin M., Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki?, Civitas, Warszawa 2008; G. Mietzel, Wprowadzenie do psychologii, GWP, Gdańsk 2003.
  • Kula I., Plebańska M., Ocena efektywności dydaktycznej e nauczania w opinii studentów, materiały z VII Konferencji Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, http://e-edukacja.net/siodma/referaty/Sesja_2b_4.pdf,M [11.07.2012].
  • Kupisiewicz C., Dydaktyka ogólna, Oficyna Wydawnicza Graf Punkt, Warszawa 2000.
  • Kwiatkowska D., Kwiatkowski P.P., An ideal online teacher as described by virtual students. Research report, [w:] A. Błachnio, A. Przepiórka, T. Rowiński (red.), Internet in Psychological Research, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2010.
  • Łukaszewski W., Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych, [w]: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, GWP, Gdańsk 2000, tom 2, s. 427.
  • Meger Z., Motywacja w nauczaniu zdalnym, "e-mentor" 2008, nr 4 (26), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/26/id/572, [22.01.2012].
  • Mischke M., Stanisławska A.K., Wirtualny świat i jakość kształcenia. Kilka słów na temat organizacji badań jakości kursów zdalnych,http://home.agh.edu.pl/~mischke/upload/File/artykoly/Wirtualny_%20swiat_jakosc_ksztalcenia.pdf, [11.07.2012].
  • Pawlak J., Wybrane psychologiczne uwarunkowania efektywnego korzystania z e-zajęć przez studentów, materiały z VIII Konferencji Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, http://www.e-edukacja.net/osma/referaty/Sesja_3b_4.pdf, s. 8 [11.07.2012].
  • Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G., Podstawy psychologii ogólnej, WSiP, Warszawa 1989.
  • Wolski K., Motywacja wewnętrzna oraz chęć do korzystania z e-learningu - doniesienie z badań, "e-mentor" 2011, nr 1 (38), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/38/id/810, [08.07.2012].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171274363

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.