Warianty tytułu
Exclusive and Own-brand Products as the Alternative of Additional Sales Promotion on the Basis of White Goods Sector in Poland
Języki publikacji
Abstrakty
Dynamiczny rozwój sklepów internetowych wpływa negatywnie na rentowność tradycyjnego ogniwa kanału dystrybucji, jakim są min. studia mebli kuchennych. W tej perspektywie dotychczasowe instrumenty dealer promotion okazują się niewystarczające i coraz mniej atrakcyjne. Przeprowadzone i przedstawione przez autora badania pokazują, że alternatywą dla promocji dodatkowej może być wprowadzenie przez hurtownie AGD produktów na wyłączność i marek własnych. Dzięki kanału dystrybucji, jakim są m.in. studia kuchenne, ale też inne przedsiębiorstwa handlu detalicznego, mogą skutecznie rywalizować ze sklepami internetowymi. (abstrakt oryginalny)
The dynamic development of online stores has negative impact on the profitability of traditional distribution channels like for example shops with kitchen fitments. From this perspective current instruments of "dealer promotion" are insufficient and less attractive. The studies conducted and presented by the author show that an alternative for sales promotion can be the introduction of exclusive and own-brand products by wholesales of white goods. Thanks to distribution channels like kitchen studios and other retail businesses they can compete effectively with online shops. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
- Blythe, J. (2002). Komunikacja marketingowa. Warszawa: PWE.
- Czubała, A. (2001). Dystrybucja produktów. Warszawa: PWE.
- Drzazga, M. (2004). Systemy promocji przedsiębiorstw na polskim rynku. Struktury i funkcjonowanie. Katowice: Wyd. Akademii Ekonomicznej.
- Feldy, M. (2012). Sklepy internetowe Jak złapać w sieci e-konsumentki i e-konsumentów. Warszawa: Wolters Kluwer bussiness.
- Karasiewicz, Z. (1997). Marketingowe strategie cen. Warszawa: PWE.
- Kotler, P. i Keller, K.L. (2012). Marketing. Poznań: Rebis.
- Pindakiewicz, J. (2007). Marki dystrybutorów w tworzeniu wartości dla klienta. W: J. Szumilak (red.), Rola handlu w tworzeniu wartości dla nabywcy. Kraków: Fundacja UE w Krakowie.
- Sawicki, J. (2010). Marketing niszowy na rynku marek własnych detalistów. Marketing i Rynek, (5).
- Wiktor, J.W. (2001). Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171274953