Warianty tytułu
Consensus Determining Algorithm in a Situation of Unstructured Knowledge Conflicts in Distributed Information Management Support Systems
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono problematykę rozwiązywania konfliktów wiedzy nieustrukturalizowanej w systemach wspomagających zarządzanie. W pierwszej części artykułu zwrócono uwagę, że wiedza nieustrukturalizowana stanowi istotny element funkcjonowania organizacji, zwłaszcza w aspekcie jej konkurencyjności. Następnie scharakteryzowano źródła i istotę konfliktów wiedzy nieustrukturalizowanej gromadzonej w przedsiębiorstwach w postaci szeroko pojętych dokumentów tekstowych. W końcowej części artykułu, przyjmując reprezentację dokumentów tekstowych w postaci binarnej macierzy częstości słów, opracowano algorytm consensusu umożliwiający rozwiązywanie konfliktów wiedzy nieustrukturalizowanej, co stanowiło podstawowy cel artykułu.(abstrakt oryginalny)
The problem of unstructured knowledge conflicts solving in the management support systems is presented in the article. The first part of the article pays attention to the fact that unstructured knowledge is an important element of organizations functioning, especially in terms of competition. Next, the sources and essence of unstructured conflicts of unstructured knowledge are characterized. This knowledge is stored at wide mining text documents. In the final part of the article, assuming the representation of text document in the binary form of frequency matrix, the consensus determining algorithm is elaborated allowing to solve unstructured knowledge conflicts, which is the basic purpose of the article.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
153--164
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Abramowicz W., Bukowska E., Filipowska A., Zapewnienie bezpieczeństwa przez semantyczne monitorowanie cyberprzestrzeni, "E-mentor" 2013, nr 3(50).
- Adamczewski P., Evolution in ERP-expanding Functionality by Bi-Modules in Knowledge-Based Management Systems, [w:] B.F. Kubiak, A. Korowicki (red.), Information Management, Gdansk University Press, Gdańsk 2009.
- Barthlemy J.P., Dictatorial consensus function on n-trees, "Mathematical Social Science" 1992, nr 25.
- Bytniewski A. (red.), Architektura zintegrowanego systemu informatycznego zarządzania, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2005.
- Bytniewski A., Hernes M., Wykorzystanie agentów kognitywnych w budowie zintegrowanego systemu informatycznego zarządzania, [w:] T. Porębska-Miąc, H. Sroka, Systemy wspomagania organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2013, s. 44-61.
- Cholewa W., Metoda diagnozowania maszyn z zastosowaniem zbiorów rozmytych, Zeszyty Naukowe - Mechanika, z. 79, Politechnika Śląska, Gliwice 1983.
- Coulouris G., Dollimore J., Kindberg T., Systemy rozproszone. Podstawy i projektowanie, WNT, 1998.
- De Long D., Seemann P., Confronting conceptual confusion and conflict in knowledge management, "Organizational Dynamics" 2000, nr 29(1).
- Dyk P., Lenar M., Applying Negotiation Methods to Resolve Conflicts in Multi-Agent Environments, [w:] Multimedia and Network Information Systems, MISSI 2006, A. Zgrzywa (red.), Oficyna Wydawnicza PWr, Wrocław 2006.
- Frank E., Bouckaert R., Naive bayes for text classification with unbalanced classes, Knowledge Discovery in Databases: PKDD, 2006.
- Hamming R.W., Error detecting and error correcting codes, "Bell System Technical Journal" 1950, 29(2).
- Hernes M., Sobieska-Karpińska J., Susceptibility to Consensus of Conflict Situation in Intelligent Multi-Agent Decision Support System, [w:] B.F. Kubiak, A. Korowicki (red.), Information Management, Gdansk University Press, Gdańsk 2009.
- Katarzyniak R., Nguyen N.T., Model systemu wieloagentowego z procedurami grupowej aktualizacji wiedzy opartymi na metodach teorii konsensusu, Raport z serii SPR nr 3, ISiTS PWr, Wrocław 2000.
- Kisielnicki J., MIS systemy informatyczne zarządzania, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2008.
- Lula P., Text mining jako narzędzie pozyskiwania informacji z dokumentów tekstowych, StatSoft, 2005.
- Manning C., Schutze H., Foundations of Statistical Natural Language Processing, MIT Press, Cambridge, MA, 1999.
- Michalczyk A., Waściński T., Metody i techniki sztucznej inteligencji w zarządzaniu wiedzą i doświadczeniem, [w:] W. Chmielarz, J. Turyna (red.), Komputerowe systemy zarządzania, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW, Warszawa 2009.
- Nguyen N.T., Metody wyboru consensusu i ich zastosowanie w rozwiązywaniu konfliktów w systemach rozproszonych, Oficyna Wydawnicza PWr, Wrocław 2002.
- Sobieska-Karpińska J., Hernes M., Determining Consensus in Distributed Computer Decision Support System, [w:] Ekonometria nr 31, Zastosowania metod ilościowych, J. Dziechciarz (red.), Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2012.
- Ziemba E., Zastosowanie eksploracji danych do analizy i oceny serwisów internetowych, Konferencja SWO, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171274991