Warianty tytułu
Socio-Economical And Marketing Conception Of Development Of Innovations In Agribusiness
Języki publikacji
Abstrakty
Podjęto próbę ukazania roli i znaczenia innowacji w rozwoju agrobiznesu. Podejście socjoekonomiczno-marketingowe najlepiej i najpełniej wpisuje się w naturę i istotę innowacji oraz działań innowacyjnych. (abstrakt oryginalny)
This paper attempts to show the role and importance of innovation in the development of agribusiness. Socio-economic and marketing approach fits the best and the fullest part to the nature and essence of innovation and innovative activities. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
Numer
Strony
179--186
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
- Baczko T. (red.) 2006: Raport o innowacyjności gospodarki Polski w 2006 r. INE PAN. Warszawa.
- Baczko T., Puchała-Krzywina E., Pieńkowska M. 2008: Innowacyjność przemysłu spożywczego-wyniki badań. [w:] Innowacje i innowacyjność w sektorze agrobiznesu (red. M. Adamowicz). T. 1. Wyd. SGGW, Warszawa, s. 110.
- Baruk A.I. 2008: Innowacje marketingowe i ich rola w działalności przedsiębiorstw spożywczych. [w:] Innowacje i innowacyjność w sektorze agrobiznesu (red. M. Adamowicz). T. 2. Wyd. SGGW, Warszawa, s. 105-114.
- Butryn W. 2006: Determinanty skuteczności procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego. Praca doktorska. SGGW w Warszawie.
- Drucker P. F. 1992: Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. PWE, Warszawa.
- Freeman Ch. 1982: The economics of industrial innovation. F. Pinter, London.
- Gralak K. 2008: "Farming for health" jako innowacyjny kierunek wzmacniania konkurencyjności gospodarstw rolniczych. Rocz. Nauk. SERiA, t. X, z. 3.
- Gulbicka B. 2008: Bezpieczeństwo żywnościowe w Polsce. Studia i Monografie IERiGŻ-PIB, nr 143.
- Janasz W. (red.) 2003: Innowacje w modelach działalności przedsiębiorstw. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, s. 55.
- Jeznach M. 2008: Uwarunkowania ekonomiczno - organizacyjne jakości i bezpieczeństwa żywności. Wyd. SGGW, Warszawa.
- Kowalczuk I. 2008: Postawy polskich konsumentów wobec nowych produktów żywnościowych. [w:] Innowacje i innowacyjność w sektorze agrobiznesu (red. M. Adamowicz). T. I. Wyd. SGGW, Warszawa, s. 258.
- Matysik-Pejas R. 2008: Innowacyjność produktów żywnościowych w opinii konsumentów. [w:] Innowacje i innowacyjność w sektorze agrobiznesu (red. M. Adamowicz). T. 1. Wyd. SGGW, Warszawa, s. 261-270.
- Morawski W. 2001: Socjologia ekonomiczna. PWN, Warszawa.
- Prosińska M. 2007: Innowacje w sektorach produkcji i dystrybucji żywności. [w:] Perspektywy rozwoju systemów marketingowych produktów roślinnych (red. J. Gołębiewski). Wyd. SGGW, Warszawa, s. 147-167.
- Rudnicki H. 2008: Kształtowanie przestrzeni produkcyjnej a innowacyjność w rolnictwie. [w:] Innowacje i innowacyjność w sektorze agrobiznesu (red. M. Adamowicz). T. I. Wyd. SGGW, Warszawa, s. 148. 156-158.
- Schumpeter J. 1960: Teoria rozwoju gospodarczego. PWN, Warszawa.
- Woś A. 1996: Agrobiznes. Makroekonomika. T. 1. Wyd. Key Text, Warszawa.
- Zaremba S. 1997: Ekologia produktów a idee zielonego konsumentaryzmu. [w:] Ekologia wyrobów. Wyd. AE, Kraków, s. 57.
- Zaremba S. (red.) 2004: Marketing ekologiczny. Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław, s. 28, 68-70.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171275037